Sevilla del 1;

Hej Bloggen!

 

Sevilla i lördags. Spaniens fjärde största stad, och vad ska jag börja?? En underbar stad, verkligen! Solen sken, mycket folk och en mysig stämning. Trevligt sällskap dessutom, ajaj, inte illa och jag fick en brabra lördag trots allt. (de enda som inte hade det lika fint var nog Lisette & Domme som låste in passen i lägenheten efter att dessutom ha glömt nycklarna där! Aj, så blev det med den marocko-resan. Synd!) Dagen började i ösregn, kontrades av gassande sol och avslutades i ett dunkelt men ljummet funkan efter sammanlagt 6 timmar i paco pepes buss. Vi besökte en hel del spännande platser, och det var en, som sagt, trevlig dag. Samtliga kameror användes flitigt. Linda har rätt i att många, många bilder raderas (och så går hon omkring med sin feta systemkamera) men lite blev det trots allt:

En ganska förfärlig bild på en vattenindränkt Lena.

Regnet vräkte verkligen ner. Åska till och med! Det var ingen rolig promenad jag och Nora utförde där på morgonkvisten.


Välkomna till Sevilla!

Desperat försäljare som passar på att gå omkring till bilar när det är röd ljus. Har aldrig sett något liknande…

För mkt fiskrum för Nora.

Först besökte vi en katedral (pappa! du hade älskat den!)


Jag utanför den.


Fina flickor i Sevilla.


En innerträdgård med apelsinträd verkar vara classic. Å så alla turister…


Mästerfotografen själv.


Ser ni likheten? Den går inte att missa!

Man kan faktiskt ha kul i en kyrka! Lena, Nora och Emma.

Man kan faktiskt ha kul i en kyrka! Lena, Nora och Emma.


PUSS!!


Jag i Sevilla centrum.
Vi gick omkring lite i affär, snicksnackade och hade det trevligt. Solen gassade. Jag tog av mig kappan senare, men det var kalltkallt i Funkan på morgonen. Så pass att man vädermässigt hellre varit i Sverige; är det sant att man i Skåne kan gå omkring i bikini?

Det får räcka för dagen idag. Men fler pics kommer imorgon! Nu ska jag ha spanska prov; först uppsatsskrivining och sedan muntligt. Gillar inte spanska, vi har bara prov prov prov (senast förra torsd) Jag fattar inte vad vi har prov på; de gamla proven? Ibland gör skolan en förrvirrad.

Suck, gympa också. Ska börja räkna ner gympalektionen, kryssa med en tjock penna när ännu en timme är genomliden, så jag kan se hur länge jag ska pinas i helvete. Sedan aldrig mer, aldrig mer skolgympa. Det blir ett smakprov av paradiset.

                                                                    

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0