Inte sakna med Sverige;

Hej Bloggen!

God morgon! Är grymt kaffesugen och vad händer? Det var hål i filtret, kaffesump överallt - nu är det städning som gäller! Har verkligen vaknat på fel sida idag. Drömde en halvrolig dröm om att jag varit på tjejmiddag med gamla högstadiekompisar i en liten svensk stad jag inte vill ha någonting att göra med och där hade uppenbarligen en kille blivit mördad (yes, jag känner honom) och 40 år senare kommer en detektiv för att lösa detta mord och jag blir  huvudmisstänkt eftersom jag haft ett förhållande med killen men jag var oskyldig. I vilket fall var det skönt att vakna och inte vara misstänkt för mord.

 

Om en vecka befinner jag mig i Fuengirola! Helt galet! Här sitter jag i mitt rum i Kristianstad och bara väntar, väntar! Jag vill åka nu! Läser ni?? NU!!

Ska dock trösta mig med en lista på vad jag inte kommer att sakna med Sverige.

 

* Vädret

Går inte att komma ifrån att vädret här är skit. Kallt, kallt, kallt i princip hela tiden. Redan nu tycker jag att det är kallt och det är trots allt bara augusti. Nej, jag hade aldrig klarat av den svenska hösten. Den är grå och dyster och depp depp depp!

 

* Utelivet

Spanien slår Sverige med hästlängder. Här är det bara kallt och dyrt.

 

* Den svenska kyligheten

I Spanien är det så lätt – folk är öppna, pratar med varandra och det är lätt att träffa nya vänner. Man kindpussas som hälsningsfras. I sverige är det tabu att sätta sig bredvid en främling på bussen. Här sitter alla ensamma så långt borta från andra individer som möjligt. Social fobi? Hur blir svenskar vänner?

 

*Shoppingen

För den är så mycket bättre i Spanien, så är det bara. Här klär sig alla likadant och kläderna skriker massproduktion. Jag älskar de spanska kedjorna och längtar efter att spendera mina pengar där.

 

* Tristessen

Sorry, Kristianstad, men du är ingen rolig stad. Här är det dött efter 18.00 och inte en käft på stan. På vintern finns det ingenting att göra och går man ut blir man bara halvt hjälfrysen. Och nej, jag betvivlar på att andra svenska städer är bättre och därför ska det bli skönt att komma till Spanien där det är liv på gatorna!

Även Sverige har sina fina stunder – Gröna Lund med syster. Dricka cola i solskenet med ljudet av berg-och-dalbanorna i bakgrunden.

Idag tänkte jag sätta igång med det praktiska – lämnar K-stad om bara 5 dagar!! Först lite kläder att kika igenom och sedan kommer det tuffa beslutet; vilka outfits ska få följa med på äventyret i Spanien? Tacka har jag en packlista så jag antar att det kommer bli betydligt enklare att komma ihåg allt. Wish me luck!

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0