Påmind av svenneväder;

Hej Bloggen!

 

Har varit ute och sprungit och sitter nu och sörplar kvällskaffe och i kylskåpet väntar en cola som pappsen varit snäll nog att köpa hem till mig! Credits till dig! Har suttit och skrivit på min novell under eftermiddagen/kvällen och det har faktiskt gått bra. Dock håller jag på att skriva ett jobbigt stycke om en allvarlig olycka (låt oss kalla det hjärtesorg) och det är aldrig lätt.

Don´t fall in love. Fall of a bridge, it probably hurts less.

Idag var dessutom första dagen då jag verkligen kände den svenska kylan. Jag frös! Nu är hösten här på riktigt, nu minns jag innebörden av termen svenneväder som jag använder så flitigt under årets mörkare månader. Det är iskallt här och på nyheterna varnar de för en extra kall natt. Läste på fejan att det i Spanien ska vara 42 grader denna helg! Jag längtar efter värmen, jag vill ligga på stranden och bli pepparkaka! Här är det bara regn regn och råbitande kyla. Stranden är otillgängligt territorium.

Ute och cyklat i svenneväder – köld och regn. Värmekälla: kaffe.


Vet ni vad jag ska göra nu? Ha toy-story maraton! 3:an hade premiär på fredag och den ska jag se på bio på måndag i malmö. Jag laddar upp med ettan ikväll och tvåan imorgon! Det gillas!! Ettan har jag visserligen sett ett par gånger men det är en klassiker. Jag älskar leksakerna!

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0