Sakna med Sverige;

Hej Bloggen!

Om en vecka smäller det – jag är i Spanien! Reser redan 05.55 från Kastrup så landar redan 09.45 (bra med tid att göra praktiska grejer – hej vuxenpoäng! – handla!)

Just nu känns det helt okej att lämna Sverige. Jag har varit här i två (röriga) månader och återvänder om bara 4. Jag har insett att Sverige är bäst i kortare perioder, annars blir det lätt för kallt och tråkigt. Det är synd om svenskarna som aldrig upplevt livet i Spanien men har man aldrig smakat vet man inte vad man går miste om. Även om jag ser fram emot resan så finns det självklart en klump i magen – lite känns det ju att lämna Sverige.

Kommer skriva två listor – vad jag kommer sakna och vad jag inte kommer att sakna med Sverige. Har valt att utesluta personliga saker såsom vänner och familj (det är självskrivet!)

 

* Kaffet! (dvs vattnet)

Ingenting slår svenskt vatten och kaffet blir godast. Jag kommer att sakna det svenska kaffet något otroligt. Känner genast ångestklumpen. Fy! Jag ska njuta denna vecka. Läser ni? Njuuuuta!

 

* Maten

Kommer inte från att den är bättre i Sverige. Spec den vegetariska sidan. Brödet är godare (60cents-brödet i Spanien ger mig redan kväljningar) Dessutom finns inte keso där nere; hur hemskt kommer inte det att bli? En vardag utan keso? Nä!!

 

* Möjligheten att cykla

Jag älskar att cykla och i Spanien går det inte. Detta är ingen bra kombination.

 

* Den svenska ”tryggheten”

Här är folk tysta och tar hänsyn. Saker och ting kommer i tid och man vet vad man får. I Spanien är det tvärtom. Jag föredrar den svenska varianten.

 

* Svensk TV

Alltid roligare och kunna titta och förstå och dessutom har svensk TV en hel del spännande program (och det säger en tjej som nästan aldrig tittar på TV) nja, låt oss säga att jag kommer att sakna möjligheten till att titta på TV. Får väl kolla upp det spanska utbudet när jag är nere.


Jag vid stranden i Funkan. Snart är jag tillbaka!

Kommer inte på så mycket mer. Istället skriker allt det som väntar mig! Äventyr! Jajajaja! Vet inte hur jag ska överleva denna vecka. Ett stort frågetecken i magen. Vad ska jag göra i Sverige en vecka nu när hösten dessutom börjar visa sig, huh? Lös den gåtan ni!

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0