Otursdag?

Hej Bloggen!

 

God morgon! Har inte kunnat somna denna natt heller. Nu vet jag inte vad som är med mig, har inte sovit bra på 5 nätter men är trots det pigg. Vaknade halv nio och skrev på en saga! Oj! Nu sörplar jag i alla fall kaffe. Känns bra. Ingen morgon utan kaffekoppen.  Laura sover efter gårdagens prat inmot småtimmarna (måste visa hennes konstverk!) och jag ska snart sätta igång med städningen + att resväskan måste packas upp. Hurtbulle!

 

Fredagen var fin. Fredagen den 13:e dock förstår jag mig inte snacket med den där otursdagen. Fredagen var som vilken dag som helst och det ”värsta” var väl när jag och Domme hittade en äcklig, stor spindel på Lisettes port. Vi sov länge, tog det lugnt hela morgonen innan vi gick en promenad till ICA där jag fick tillfredställa mitt cola-sug. På hemvägen plockade jag och Lisette hallon. Gott! Senare på kvällen mötte vi upp Alicia, Nora, Domme och Joella i maxi för att handla. Och hemma hos Lisette blev det taco-kväll! Mycket lyckat - skratt och tjejsnack på högsta nivå! Trivsamt! Natten blev sen. 5 pers i Lisettes rum var inte det trevligaste. Jag och Lisette som sov högst upp fick båda problem med att andas. Rummet var hett, hett och det slutade med att vi la oss i soffan i vardagsrummet och myste med 2 ET (Lisette i sömnen vartfall ;) ) Ingen av oss kunde somna så det slutade med att vi låg och snackade i 2 timmar. Tiden går snabbt när man pratar och det var riktigt trevligt. Vid 6 somnade vi båda tills Alicia väckte oss på morgonen. Hon skakade till mig (ellr knuffades?) hur som blev jag faktiskt lite rädd. Skrämseldrottningen där, eller?

Otursdagen med stort D.

Höjden av otur på fredagen var denna läbbiga spindel som ”hoppade” fram när jag och Domme stod vid Listtes port. Äckligt!

Plocka och äta hallon är gott! Dock känner jag att säsongen börjar gå mot sitt slut. De flesta var små eller ruttna.

Jag på Lisettes balkong.

Fotografen Lisette på balkongen! Älskar jeansskjortan!


Vänta på bussen

Jag och Lisette

Lisette på spårvagen

En rolig gubbe som cyklade (?) förbi!

Nora & Lisette

Tjejerna på bussen!

Mycket fin bild på Nora & Lisette

Laga tacos!


Duka!


Blev en jättefin fredag! Men nu ska jag som sagt städa och packa upp. Har dessutom pratat flygbiljett med pappa. Ännu inte helt klart, men det ser ljust ut! Inget roligt i planerna alls idag. In till stan för lite småärenden bara. Ha en fin måndag! (ink. er som börjar i skolan denna vackra augustidag!)


LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0