Söndagscitatet v.34;

Hej Bloggen!

 

God morgon! Inleder denna veckas sista dag med en ny kategori – söndagscitatet. När jag var som mest ledsen (förra månaden) började jag läsa tröstande citat på internet. Det var väldigt rogivande och lärorikt och utifrån det kläcktes idén med denna kategori. Ett citat i veckan  - kloka ord att ta med sig på livets långa resa. Jag samlar på citat som jag publicerar här. Citat som handlar om allt mellan himmel och jord men som på något sätt är väsentliga för oss, någonting som vi kan dra lärdom av.
Veckans citat:

I dina drömmar/önskningar fungerar allt. Allting är möjligt! Du kan blunda dig bort till världen bortom denna och se de mest galna saker eller så väljer du att befinna dig på ett mer realistiskt plan. Drömmarna är vackra och du ser alltid det bästa. Ingenting går fel och allting är ultimat och guldskimrande. Allting är bra.

Dock är inte verkligheten så och när vi i drömlandet upplevt det bästa och på riktigt inte alls går som vi hoppas, som det vi byggt våra förväntningar på blir man otroligt, otroligt besviken. Ja, det blir nästan värre. I teorin är allt möjligt. Tankarna har inga begränsningar och det som ter sig mest orealistiskt sker.

 

Det är ingen mening att hoppas och bygga för mycket förväntningar. Det är bara då det blir värre. Det blir ändå aldrig som i drömmarna. Det är så många yttre faktorer som spelar roll, så många om. När man tänker på alla dessa blir det läskigt. Detta har jag lärt mig. Istället ska man ta en dag i taget och fokusera på att göra den så bra som möjligt och ta framtiden som den kommer, göra det bästa av situationen då den uppstår. 

Jag har knappt tänkt på Spanien. Jag har ingen aning om vad som ska hända de kommande månaderna. Och det är ingen mening att tänka på det heller för som jag har nämnt, det finns så många om att jag har ingen aning om vart jag hamnar. Och jag vet att livet kan vändas upp och ner på bara en dag.

En besviken Homer Simpsons – men inte en besviken du?

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0