Yoga;

Hej Bloggen!

 

Vet ni vad jag har gjort idag? Yoga! På eftermiddagen, efter att Laura och Meri lämnat hemmet, fick jag en oerhörd lust att köra lite yoga. Tar fram dvd´n med övningar, en mjuk matta och ett band – sedan sätter jag igång! Jag gillar yoga. Vissa övningar kan vara riktigt jobbiga och kräver koncentration. Dessutom är andningen av högsta betydelse. Fokuserar man tillräckligt på den kan man inte tänka på alla de problem som annars kretsar i huvudet. Man kommer bort från det som gnager och tänker för en stund bara på sig själv och sin egen kropp. Jag gillar det. Man känner sig så otroligt rofylld och lugn efter ett pass. Rekommenderar alla att prova yoga. Har dessutom hört att det ska vara bra om man joggar mycket – vilket jag gör. Ska verkligen försöka börja yoga regelbundet. Fast jag måste erkänna att jag är riktigt ovig men vi får se om (förhoppningsviss) regelbunden träning kan göra mig smidig. Haha... ;)

Usch! Alla dessa sömnlösa nätter och denna tidiga morgon har lett till att jag är riktig trött. Idag tänkte jag vara seriös och vid halv åtta satte jag mig och tittade på tv4s nyheter. ”Vad har hänt i världen?” (jag var uttråkad också) men det hela slutar med att jag börjar blunda mitt under ett inslag som handlar om ännu en skola som brunnit (barn som agerar innan skolstarten?)  och somnar till ett repotag och svensk invandringspolitik och pensionärsskatt. Vips! Vaknar jag en timme senare till något danskt skräp och har noll koll (även om jag tittat på nyheter, haha!) Nej, ska verkligen försöka komma i säng tidigare idag. Ska se en dokumentär på 4:an om ett massjälvmord men sedan vankas natt-tid.

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0