Córdoba2:

Hej Bloggen!

 

Så på måndagen loggar man in på bloggen för att checka läget efter helgen och set att sis har uppdaterat. Ja, du förvånade mig. Trodde du glömt! En mycket positiv överraskning och jag hoppas få uppleva det många måndagar framöver.
Ser fram emot att Laura söndagsbloggar. :)

 

Igår var en tråktråk dag. Denna vecka är för mycket, FÖR MYCKET! Shit, ingen paus! & kom på att jag typ glömt svenskan + att jag har spanska. Det går inte, känns som att jag vill gå dränka mig i medelhavet ellr ngt. Det är hemskt. Imorgon är det matte & dansprov. Måste fokusera på det. Dubbelhelvete.

 

Nu ska vi inte vara allt för pessimistiska, vecka 5 år 2010 försvinner prec som alla föregående veckor gjort – både tuffa & milda. Istället ska vi avnjuta en hög med pics från lördagen i Córdoba – en lördag som försvann allt för fort.


En söt liten hund vi mötte på utanför synagogan (ja, vi besökte en synagoga också. Det var jätteliten, men kul. Jag hade aldrig varit inne i en synagoga förut)
Dessutom är jag säker på att hunden är blind. Dess ögon är ljusblå – såsom blinda hundars är. Stackaren, den som är så fin. Det är lite så man vill krama om sötnosen.

Vi fantiserade om att leka The Ring med denna brun, (ni vet den där skräckfilmen som egentligen inte var så läskig – flickans öde var dock det läskiga). Jag skulle offra mig, och bli ner knuffad i brunnen. Sedan skulle allihopa komma och hämta mig om några år; då skulle jag vara grön och ha långt, långt tovigt hår över hela ansiktet, sedan skulle jag jaga dem i frankenstien-style och alla skulle bli jätterädda och svimma. Då knuffar jag ner dem i brunnen som hämnd & sedan skulle jag leva lyckligt i alla mina dagar.

Alicia har fått syn på någonting; en av alla de egobilder, kanske?

Vi frös och var på jakt efter sol, och vi hittade denna mysiga bro med solsken. Vi satt och bara njöt. Det var skönt. Jag älskar solen! Jag älskar att se den nästan, nästan varje dag!!

I denna flod lever en av världens farligaste grodor. Sant eller falskt?


Alicia flätade mig när vi satt på bron! Jättefint, jag älskar det! Alicia – det måste du göra när vi ska ut nästa gång (då ska jag både vara frisk & pigg!!)

NORA!!!!!!!!

Väldigt lyckad dag var det! J

Nu är det att plugga som en toker, och överleva vecka tufftuff, varva med lite löpning & sömn. Sedan helg!! Redan tisdag, bara sisådär 4 prov, varav 2 nationella. Jisses, jag är lycklig jag!

 

Får bli lite roligare och med tidkrävande inlägg när skolan ler mot mig igen. Och då ska jag greja lite med designen också. Vilka färger ska jag köra med? Har ingen aning, bara om att denna sida behöver en liten update utseendemässigt. Men som sagt, när det värsta släpper.

 

Runt 8 veckor till Sverige! :D

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0