Desperata hemmafruar på kvällsbesök:

Hej Bloggen!

Ingen zoo idag, på grund av instabilt väder. Jag & Anna går på fred efter skolan. Det är bra, så att jag slipper gå till halv sex imorgon. Inte så roligt dagen innan spanska-prov. Hade svenska uppsatsskrivning idag – om realismen. Det sämsta jag skrivit på länge kan jag säga. Försöker att inte tänka depp, snarare skönt att det är gjort. Nu är det fokus på fysik till imorgon.

 

Igår var jag med om något hemskt – jag blev jagad av en marockan. Inget ont mot det, men de är lite väl mycket efter en, dessutom är de läskiga. Jag har blivit förföljd av 4 gånger. Igår var den en lång, stor man som tittade på mig. Jag gick in i en kina-affär för att få skydd, och han gick efter in. Jag började gå sicksack mellan varuhyllorna – och fick panik när jag insåg att han gick efter mig vart jag än svängde. Genom att powerwalka en konstig U-sväng lyckades jag lura mig av honom, och jag tog ”bakdörren”. När jag sedan var ute på gatan sprang jag. Jag lovar, verkligen kutade. När jag var kanske 60 meter från mitt hus började jag gå långsammare. Då hör jag någon ropa efter mig. Jag vänder mig, och blir kall som is när jag förstår att det är han. Han hade sprungit efter mig sedan affären? Räcker det inte med att man springer för att en kille ska förstå att man inte är intresserad? Han ville ge sitt nummer. JAG VILL INTE!! Skrek jag till han typ fem gånger, men han fortsatte att fråga ¿Porqué? Så jag fick smälla igen ytterdörren rakt framför näsan på honom. Det finns för mycket idioter i vår värld.

 

HÖRDE ATT DET SNÖADE HAR I FUNKAN IGÅR. MEN DET KAN INTE VARA SANT: DET ÄR LIKSOM 12 GRADER, SÅ DET ÄR VÄL VETENSKAPLIGT OMÖJLIGT? HÖR AV ER NI SOM VET!


Har jag berättat innan vilka galna bil-parkerare spanjorerna är? Om inte gör jag det nu – med bildbevis!

2010´s snyggaste parkering: vad säger ni? Och detta var mitt på trottoaren. Jag kan också avslöja att det finns parkeringsvakter. (har själv sett några)

Äntligen min! Desperat Housewives första säsongen! Älskar verkligen den serien, men har bara tittat korta perioder på TV (lång nog för att det skulle bli spännande) Jag klarar inte av det där tidsbestämda tv-tablån. Det blev så lätt att jag missade ett avsnitt eller TV. När jag var på eroski igår fick jag värsta infallet att köpa första säsongen. Meningen var att köpa The Simpsons säsong två, men det gick inte för det fanns bara med spanskt tal L Får fixas när jag är i Sverige! Istället såg jag till min lycka att desperat housewives fanns med svensk text + engelskt tal. GLÄDJESKUTT & den fick följa med mig hem i regnet, liggandes i en eroskipåse. Har många, många spännande kvällar framför mig; och jag ser redan fram emot det. Jag behöver verkligen en ny serie efter SATC. Tittade på första avsnittet igår… och det börjar fantastiskt! Spääääännande!!! Jag längtar redan efter kvällens avkoppling! TACK AMINA FÖR TIPSET OM ATT KÖPA DEN!

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0