Gymkort inskaffat;

Hej Bloggen!

 

Då var det lördag, och jag befinner mig på Miramar. Känns OK. Ute skiner solen, och om det fortsätter såhär vill jag snart, snart påstå att värmen är tillbaka. Internet funkar här även idag, det är bra. Förr var det alldeles för ofta krångel med det. Blaj i byxan är detta ställe stängt både sönd & månd. Andalusiens dag imorgon, måndagen är därför en röd dag, ingen skola & affärer är stängda.

 

Igår hände inte så mycket. Jag stack till gymmet och köpte gymkort. Är stolt över mig själv! Träffade några svenskar på vägen, som kommenterade ”Åh, gym! Duktigt!” Men jag känner mig taggad, det är mycket roligare än att jogga; även om jag ska försöka mig ut på en runda någon gång ibland (läs imorgon) Hur som, igår var det spinning som gällde. Gick halvt. Tror det var fel på min cykel, eller fel inställd, för mina fötter ramlade typ ”ur”. Aja, kände mig duktig och var typ döende på slutet. Det var ett riktigt tufft pass, men det var superskönt att komma hem & duscha. Träning är jobbigt, men det är värt allt lidande för känslan efteråt. Den är magisk.

 

Det blev ingen utgång igår. Istället vilade jag mig (lata sidor dyker upp har, åja… alla har vi dem) & jag tittade på filmen ”17 again” Har ni inte sett den, så se den omedelbums! Den var något fantastisk, & Zac Efron är bara för snygg. Man vill slita av honom de tajta, rutiga skjortorna (visst är det snyggt när killar har just sådana skjortor. & rosa. Det är sött!)

Den filmen ska sparas på min dator, så man har något ögongodis mellan plugg & andra tråkigheter.

En väldigt bra film som ni måste se omedelbums. Själv tänker jag se om den, and I mean it! Lisette & Domme såg också om den, så är jag är inte allt för konstig. :P

TA MIG TILLBAKA!

Jag i Malmö. Ännu opublicerad bild. Kvällen innan jag skulle åka till spanien. Det var en hemsk kväll; aldrig innan hade en natt varit så tom, en flygresa så lång. Det tog 1½ månad innan jag kunde förmå mig att öppna mapparna markerade med Sverige- 09. Det kallas hemlängtan, men nu närmar sig en resa som ett vackert töken. Jag räknar ner. 24 dagar kvar; som att räkna ner till julafton, och det är inte alls ovanligt för små barn. Så se mig som det lilla barnet vars julklapp innehåller Sverige.

 

Så, nu ska jag köpa Cosmo. & lite smink. Tror jag. Om jag orkar. Borde passa på när jag är här…

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0