Kaffemysteriet är löst!!

Hej Bloggen!

 

Så var det onsdag och mitt i veckan. Idag har jag haft två lektioner, varav båda var prov – det kallar vi härlig onsdag, right? Men det har gått bra. Provskrivning sedan 09.00 i morse. Jag är lycklig, lyckligt för att det är över. Nu ska jag fokusera på vad som komma skall – dvs nationellt i spanska imorgon. Ska repetera lite grammatik. Mådde lite dåligt igår – nja, fruktansvärt – vet inte varför men fick gå hem (men var tvungen att stanna många, många gånger) efter sömn mådde jag bra – men idag när jag kom till skolan visste alla lärare att jag var sjuk. Som om det vore en nyhet, huh? Liten skola, som sagt.

 

När denna vecka är över… då kan jag andas ut! Kan bara tacka för jag fick uppskov med biologilabben, annars skulle den vara inlämnad inom typ en vecka. Imorgon väntar en torsdag med två nationella prov, vilket betyder att jag inte slutar tidigare, suck och stön. Dessutom var jag tvungen att neka till en konsert – någon filmkonsert. Tiden fanns inte, helt enkelt. Men varför kör man konserter på onsdags-kvällar? Fred ellr lörd ska det vara, då folk är lediga och man kan njuta av livet och inte hänga läpp över kommande prov.

 

KAFFEMYSTERIET ÄR LÖST!

Ni vet att jag tjatat inlägg efter inlägg över att spanskt kaffe det är blask och inte gott? Min längtan – och lycka – över svenskt kaffe? Nu vet jag varför. Jag har haft fel, det är inte alls *äkta* kaffe min värdmamma kör på, jag har alltså inte druckit kaffe månaderna innan jag fick mitt Gevalia. Igår när jag bryggde mig en kopp kaffe, taggad inför matten, kommer min värdmamma och kommenterar att det var ett härligt kaffe jag hade, mitt svenska kaffe. Jag frågar om hon har druckit det (skulle inte bli förvånad – men besviken) Nejdå, det hade hon inte gjort - och då kommer sanningen. Hon dricker nämligen inte riktigt kaffe, det starka med koffein i, utan hon dricker Kaffe Nado (nado det är väl maskulin adjektiv av nada? Nada som betyder inget) Alltså, kaffe inget. JAG HAR DRUCKIT KOFFEINFRITT BLASK, OCH VARIT FÖRTVIVLAD ÖVER ATT DET VAR SÅ ÄCKLIGT – KLART ATT DET ÄR ÄCKLIGT, DET ÄR JU INTE KAFFE!

Livskris.

Aldrig mer kaffe nado, never, ¡NUNCA! Aldrig! Från och med nu blir det svennekaffe för hela slanten, och när den är slut (får bunkra upp rejält när jag är i Sverige så att jag inte riskerar den nödsituationen) får jag väl öppna plånboken & pröjsa för drickbart kaffe. Kaffe ska vara aromatiskt, väldoftande, starkt och innehålla koffein. Kaffe är oerhört viktigt för mig, en av dagens stora njutningar; men inget slår det i Sverige.

Så slurpa extra mycket för mig ni där uppe i norr!

Gevalia Intensivo – min favorit.

Just nu: sitter jag i skolan & har slutat, skönt. Ska snart, snart be ge mig hemåt & dricka kaffe (har blivit riktigt sugen) & plugga spanska. Vet inte vad som sker ikväll förutom att jag ska plugga. Det är en helvetesvecka jag måste ta mig genom för att få heeeeelg!!!


LATER


Kommentarer
Postat av: Lisette

Sv: Ska du med oss ut imon eller? :) Matilda, hanna, emma och tre killar kommer innan. Frisk måste du vara!

puss

2010-02-04 @ 21:46:26
URL: http://lisetteha.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0