Lena är ensam igen;

Hej Bloggen!

 

Så var man ensam igen. Nej, det är aldrig kul. Det värsta, även med fantastiska, underbara möten, är avskedet. Tanken på den får allting att tappa sin glöd; ingenting blir lika roligt. Sverige-resan t.ex. jag längtar något förfärligt, men avskedet den 11 april skrämmer mig redan. Det är nästan, nästan så man inte vill åka för att man vet att efteråt är allting mycket värre.

Nu kan jag tänka att jag har träffat mamma & sis idag, men snart inte längre. Nu dröjer det 1 månad inför nästa vet, och ja, jag vet att det inte alls är mycket. Men ändå, det är en månad vi pratar om, närmare exakt 3 veckor & 5 dagar. Det ända jag kan göra är att ta tillvara på den närmaste tiden & göra den någorlunda bra, sedan kommer ju Sverige där som en vacker uppenbarelse. Så, det finns alltid någonting att se framemot, och jag längtar, längtar, längtar!

 

Så, nu är jag på Miramar. Internet duger här, men det är inte det bästa. Satt 1½ timme på hotellet i morse. Gick typ hemifrån 7.15 någon gång, och inte en ändå människa utomhus, men spanjorer har sena vanor, som sagt. Fick mycket gjort på datorn – har laddat ner fyra filmer och cirka 25 låtar. Nu har jag en uppdatering som räcker fram tills Sverige, då det ska dugga filmer över min dator. Jag ska ha minst en varje helg, så I guess att jag får räkna antal veckor.


I detta lila rum fick jag internet-nörda mig. Det dög, men luktade unket. Vi bodde på 3:e våningen och där fanns ingen uppkoppling.


Hotellrummet.

Sis förbereder sig inför resan.

Saknar dig redan! :(

Laura i hotellkorridoren.


Så, nu funkar internet här helt ok. Ska in till eroski & köpa en cosmo innan jag beger mig hemåt för matte & kaffe. Nu har mamma fyllt på mitt svensk-kaffe-lager så det blir att klunka på!

Ingen aning om vad som händer ikväll, men ska höra med tjejerna.

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0