Regn, regn & ännu mera regn;

Hej Bloggen!

 

Efter alla dessa regnmassor, finns det bara en sak att säga:

Och ja, jag tvekar inte på att det ligger sanning i det påståendet. 2½ dagars konstant regn, och glöm inte att det regnade en hel del under dec & jan.

Igår morse vid 07.30 kom ett sådant skyfall att jag aldrig sett maken till liknande – och bara en halvtimme senare sken solen, och regnet var äntligen slut efter det dubbla dygnet.

Checka bara vilka vattenpölar:


Här är gatorna floder, bokstavligen talat. Vad sägs om att bygga en båt och ro till Afrika?

Kan tillägga att det regnar även idag, torsdag. Syckar. Men enligt väderprognosen väntas solsken imorgon & inget regn nästa vecka när det är besök från Sverige.

 

För övrigt mår jag bra. Blev som sagt en hel del plugg igår! Nu är det skönt att det är över – bara engelska till imorgon men det känns bra. Jo, kom prec ihåg att jag har svenska också. Tog också en löprunda igår, och det gick mycket bra. Kände mig väldigt taggad att verkligen kämpa nu efter den ofrivilliga pausen, nu är det att köra så man kan vara ledig när mamma & sis är här. De kommer på vid 13.oo, så kanske orkar man ut vid 9.00? Får se, jag gillar ju sovmornar! Laura – om du får plats packa med dig ett par skor att springa i så vi kan ta oss en runda, right? Kom igen – det är sportlov!

 

Imorgon blir det att gå till zoo med Anna eftersom att vi har en biologiuppgift. Men det ska bli kul, faktiskt! Spännande, & eftersom att det är fredag eftermiddag kanske man kan passa på att bara njuta och kolla in en del spännande djur! Kameran ska med, of course. Sedan är det en spec dag av en annan anledning – men miströsta inte, det kommer… det kommer!

 

Biologiprov etologi nu. Taaaagga! Blaj, ska bli skönt sista provet och imorgon bara 1 inlämning på 1 uppsats som jag redan är klar med.

Sovmorgon imorgon me encanta.

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0