Ring mej?

Hej Bloggen!

 

Kan börja med ett glädjande besked – resan till Sverige är bokad!! :D JA, DET BLIR SVERIGE UNDER PÅSKLOVET! Åker upp den 24 mars, hipp hipp hurra den 27 & återresa den 11 april. Ska bli underbart, och jag ser redan fram emot det. Inte är det allt för lång tid heller. Hoppas att det är någonlunda varmt uppe i norr då. Pratade med pappsen igår och enligt honom går det ner emot -10 grader. Föredrar en vinter i solsken, jag. Pratade också med sis som berättade att det har kommit en ny loka-smak & jag blir galen som inte får smaka den! Minns nu inte exakt vad det var, men bara att det lät gottgott och att jag vill dricka det nu. Det står absolut på min Sverige-önskelista – saker som mamma & sis ska ta med sig hitt. Har inte skrivit den ännu, men jag vet att både lingongrova, messmör, havregryn och knäckebröd finns där. Kanske te också, det spanska teet är förfärligt.

 

Annars är det bra med mig förrutom att jag har tre prov nästa vecka (svenska, spanska & biologi) + alldeles för mycket fysik tills imorgon som jag inte ens börjat på. Suck & stön.

Jag måste vara flitig, och ser ni: det var jag i söndags iaf. Vad var det jag sa Nora:

Så här vackert ser det ut när jag har städat mitt block.

 

& till råga på det har jag ett skadat finger:

Skolans skåp är inte att leka med. Dessutom är de minimala. Vad har rektorn tänkt sig; att jag ska bära med mig all utrustning? Visst för att det är en liten skola, men nog finns det plats för riktiga skå. Dessutom fick jag nitlotten och underskåp. Save me!

 

En sista bild. En riktig kluring. Checka vad jag hittade på en allmän toalett häromdagen:

Ser ni det? Visst ser det ut som att det står ”RING MEJ” (dock felstavad, MIG – ryser när jag ser den där förfärliga slangstavningen. Det. Är. Tortyr. Snälla. Stava. Inte. Så.!) Men ärligt: varför skulle någon skriva det på en spansk dörr? Någon desperat svensk? Eller finns det kanske något snuskigt spanskt ord som liknar svenskans ”ring mej” ja, snuskigt eftersom att det är den vokabulären som är vanligast i den miljön.

Vad tycker ni?

Nu har jag engelska & i eftermiddag ska jag leta efter en sport-bh. Fick värsta inpulsen i morse; jag måste ha en sådan! Får se vad jag hittar.  

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0