Stranden är ensammast i ovädret;

Hej Bloggen!

 

Funkan har drabbats av tråk tråk väder. Hela måndagen & tisdagen har det regnat; och jag frågar mig själv varifrån dessa oändliga vattenmassor kommer ifrån. Jag vill ha värme!

Får se saker & ting mer på den ljusa sidan – nu är det bara 2 skoldagar kvar innan sportlov. Visserligen 1 uppsats och 2 prov men efter det ¡es tiempo para fiesta!

 

Imorse regnade det också. Åska! Bild på ”flodgator” kommer.
Fick dessutom reda på att biologin är imorgon (torsd) inte fredag. Paaaaaniiiik! Har inte pluggat något på det (knappt) + att jag har spanska också. Måste hem nu, fast jag har dans. Kan inte dansa när jag har tuffaste förmiddagen imorgon. Blir att pimpla kaffe, lära sig etologiska termer och spanska grammatik. Kan man ha en roligare onsdag? Tror inte det va? Haha. Är det någorlunda fint väder ikvällen varvar jag av med ett par kilometers löpning. På grund av ovädret var det ett tag sedan, så jag är väldigt sugen, faktiskt!

 

Min mob har krånglat. Den vill sig att ringa när det är galet olämpligt (visade sig att det var min tele som ringde under svenskan igår. Trodde inte det först eftersom jag bytt ringsignal, men verkar som att det inte funkande. Det är sis den knasbollen som ringer halv elva på en tisdagsförmiddag) När jag vill att det ska ringa (som när just sis g en sväng ut i ösregnet igår och fixade nya pengar på ska slå en pling) funkar det icke. Vet ej varför, men – prova nu, lillyh!

Jag är en slarver – har redan hunnit slarva bort 4 pennvässare, fråga mig inte hur men jag ger dem vingar. Ett pack på sju vore det ultimata; vad producenterna är generösa gentemot oss slarvar ibland!

Påminn mig om att köpa köpa köpa.


Så här ser stranden ut nuförtiden. Regning, tom och iskall. Vågorna är skrämmande höga, och den kyliga vinden kryper innanför kläderna och förfryser alla stackare. Jag avskyr det. Jag älskar det underbara medelhav man kan doppa fossingarna i, skratta med och plocka snäckor.

Jag vill ha sommar nu!

 

Le & vara glad.

Optimism.

2 dagar kvar innan sportlov.

Taaaaggaa

Längtar redan.

Ska bli skönt att slippa skolan, och jag älskar sovmornar.

¡SEMANA BLANCA!

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0