Långt ifrån snöoväder;

Hej Bloggen!

 

Även onsdagen blev lyckad. Solen sken; kanske börjar värmen återhämta sig? Nu har vi haft 2 dagar med 23 grader och solsken. Jag älskar det. Jag saknar absolut inte snöovädret i ”Sibirien”.

 

Igår visade jag först min skola, vilken var förvånansvärt folktomt. Vi gick omkring bland klassrummen & jag visade runt. Sedan träffade vi iaf rektorn.

Många av dagens timmar tillbringade vi på stranden; jag som trots allt bor här tyckte det var lite kallt, men de som var direkt ankomna från Sverige doppade fötterna i medelhavet och plockade snäckor.

 

Sedan besökte vi min värdmamma, ett möte då jag fick agera tolk. Gick helt OK. Kan ändå en hel del spanska; men mer måste jag lära mig! Min värdmamma bjöd på fika, vi pratade lite om Sverige/Spanien, vad vi gjort, hur det är med mig osv… Tittade lite på TV, salvame – en talkshow som går varje dag på spansk television.  Till kvällskvisten var det paella som gällde – något som gick hem hos både syster och mamma.


Dagen i bilder:

Sis & mamma i min spanska sal.

Så här glad är jag för att vara tillbaka i skolan.

Jag tyckte det var för kallt vid stranden, och satt därför kvar på denna bänk.

SHOPPING!

Laura på presentjakt, djupt koncentrerad.

Sedan visade jag dem självklart den galna ”jämfota-gunga-åt-sidan” gungan.

Laura hade en hel del skrattfnatt åt dem, och jag också, självklart.

Jag & Laura gungar å gungar, å gungar lite till. Jag ser väldigt förnöjd ut.

Jag har prec upptäckt något nytt, och sis ska precis sträcka sig efter påsen innehållande en svalkande pepsi.

Laura ska prec hugga in på sin paella, men först måste hon lösa räkproblemet. Kanske är det bajssträngen som är boven i dramat. Hon nämnde den ett flertal gånger.

Paella!

Glada flickor.

SÖTASTE <3

Idag tordag? Förhoppningsviss shopping! J Sedan är det en present till som måste kirras, förutom det får vi hoppas på solsken.


LATER


Kommentarer
Postat av: johanna

du ser ut att ha det bra :) här i sverige är de baaara SNÖÖ!! usch

2010-02-26 @ 01:09:31
URL: http://lofstroem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0