Shopping & presentjakt;

Hej Bloggen!

 

Det vackra vädret höll inte i sig under torsdagen, men trots det var det att leenden och glädje; på schemat nämligen stod shopping! Först tog vi en sväng till Dunnes, innan det bar av mot Miramar, där i princip hela dagen tillbringades med lunch på KFC – sis ville passa på i och med att den snabbmatskedjan inte finns i Sverige. Det blev en hel del fynd för oss alla tre. Samtliga underbaringar kommer i ett framtida inlägg. Så mycket har jag dock inte shoppat, så du behöver inte oroa dig, Amina! Och så har jag varit duktig nog att spara 4 E till spanska Cosmo. Ett tips till er tjejer här i Spanien: köp en spansk tidning och läs! Jag läser bara steg 3, men trots det upplever jag att jag lär mig mer och mer efter varje läsning. Titta också efter en tidning som ni verkligen gillar; och det kan inte bli roligare att lära sig spanska!

 

Dagen bestod dock också av ett stort dilemma; en present till Lauras kompis Raad. Jag lovar; vi gick i varenda butik i Miramar; både mamma & jag blev galna. Sedan lovade Laura att om vi går till Bershka ska hon köpa en sak där, & tillslut gjorde hon det (tacka Gud) men då var jag halvdöd och mamma detsamma. Aldrig förr har en present varit så svår.

 

På kvällen satt jag och sis & slappade framför internet. Det var kul. Vi checkade bilder, bloggar och garvade som två clowner. En mycket lyckad kväll. Sedan provade vi Hannas tips (en underbar tjej, hälsning till dig!) om att äta en citron! Riktigt gott är det – spec om man tar en apelsin direkt efteråt, den smakkontrasten är otroligt mäktigt. Prova!

 

Pics;


Roligaste och osexigaste overallen finns på Dunnes. Jisses vad vi alla tre hade kul åt den. Trodde serri att jag skulle svimma. Shit, var var helt galet vad ful den var. Storbebis varning!


Finns inget personligare än att skicka brev. Underbart, man ska ta tillvara på traditionerna, så som syteryster gör.


Shopping på Miramar

Alla har vi vår lata sida, och Laura bekände den genom att vid första anblicken av dessa massagestolar fråga” Lena, vad är det där för stolar? Kom, jag vill sitta!” Absolut, det är sköna saker, och det svarar jag med…



…genom att också sätta mig, låta oss vara lata en stund innan vi fortsätter den hektiska presentjakten!

Jag & sis.

Haha… laura & hennes ”tvilling”!

& en kyss till min.

Laura på seriös presentjakt till sin killkompis.

Idag åker mamma & Laura. Jobbigt, väldigt, väldigt jobbigt. Överlever bara för att jag själv åker till Sverige om 4 veckor. Säg att det inte är allt för lång tid, snälla? Ibland vill jag åka till Málagas flygplats och bara köpa första bästa flygbiljett, spelar roll om jag har packat eller inte, men den 24 mars… det ska gå., måste gå.

 

Idag ska jag dessutom köpa gymkort. Ska bli bra när min värdmamma inte vill att jag går ut & springer ensam om kvällarna. Ett trevligt gym nära dunnes, centralt. Redan imorgon ska jag på ett pass; kl 21.00 blir det spinning! Taaaagga!

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0