Marknadslördag;

Hej Bloggen!

 

Just nu mår jag OK. Dock trött, sover ingenting om nätterna nuförtiden. När jag väl somnat drömde jag en scary dröm om att jag bevittnade 2 olyckor; en man som blev jagad av vargar & en kvinna som blev överkörd av en röd golf. Vaknade vid 0600 & var darrig. Iskallt i rummet. Ingen rolig natt. Dessutom regnade det hela gårdagen-natten & nu under morgonen. Hur mycket regn ruvar molnen på? Dessutom hade jag problem med ytterdörren imorse. Den var låst med nyckel, vilket den aldrig förr varit under min tid här. Min värdmamma tyckte väl att jag var korkad när hon var tvungen att visa att man öppnar dörren med nyckel. Men jag kunde inte förklara mig på spanska. Att inte kunna språket fritt är ett stort handikapp. Hur som – krångel med dörr & regn ledde till att jag var 15 min sen. Inte roligt.

 

Jag lever i en vägg av kyla. Jag fryser konstant, överallt. Det är hemskt!! Inte ens duschen är en stund av njutning, tvärtom! Där vattenstrålen inte är fryser jag ännu mer. Jag har aldrig frysit såhär mycket. Om nätterna ligger jag ihop korvad i min säng, söker värme i min halsduk. Vantar på händerna. Mer kläder! Finns inget stop. Jag längtar efter varma hus, jag längtar efter värmen.  Det värsta är att aldrig ha möjligheten att värma sig, att det alltid är kallt. Det är oförklarigt hur plågsamt det är, och jag vill gråta. Ett ord i mitt huvud: VÄRME!! I Sverige är det varmt inomhus – så njut där ni sitter i era uppvärma hus. Förlåt om jag klagar, men egentligen vill jag inte vara här, och då blir det negativa bara ännu värre. Det är tufft att vara optimist, och just nu är ett sådant tillfälle. Faaan, vad är ju vinter inomhus!!


Mina händers levnadsbröd. Pappas vantar. Tackar som fått låna med dem! 

Jo, var på marknaden i lördags med Alicia & Nora. Mycket trevligt, det är en bra marknad där man verkligen kan hitta allt mellan himmel och jord – till låga priser, dessutom. Att pruta är ett måste! (inget för en fegis som jag, garvar, tacka att modiga typer som Alicia existerar!) Jag tycker det är obehagligt att pruta, vet ej varför. Och som Alicia sa – det är lättare att göra det till spanjorer än nordbor.  Aja, vi gick omkring och tittade – och såg
jordgubbar till försäljning! Stora, dessutom. Högt pris – men när de är billiga, jisses vad jag ska frossa!




Grönsaksförsäljning på marknaden. Försäljarna körde omkring frukt/grönsaker – avokados, apelsiner, kronärkockor, i dragkärror – sedan var det bara att plocka åt sig. Jag gillar utbudet!



Allt möjligt fanns till försäljning – kläder, skor, leksaker… och skymtar jag inte till och med en gammal leksaksdator där? Jag sa ju det – allt!


 Nora & Alicia spanar. Nyfiket – vad har Alicia fått syn på? & Nora, vad tittar hon på? & jag springer efter som den virriga virrighet jag är.


Mycket folk som vill fynda.



Svenska böcker till salu! Någon finländska som sålde. Jag tycker hon har en rolig, lite udda blandning – både klassiker som Ivar Lo – Johansson, barnböcker som Lady & Lufsen, faktaböcker om uppfinningar samt kokböcker. Ett försök att täcka alla smaker, kanske?


Blogga från ett regning & iskallt Parque del Sol. (se gårdagens inlägg- jag frös så det gjorde ont när jag skrev det)


Låt mig avsluta med stolthet – igår klarade jag avancerad nivån på röj! & jag har bara kunnat spelet sedan mindre än en månad! 99 minor. Ja, jag är stolt! Men har man inte internet så blir det röj, så klart att man är lite av ett proffs nu. Ni skulle se mig, jag är en snabb klickare.

Just nu – vad ska jag säga? Halvt depp för det är idrott, hoppas något mirakel sker så det blir inställt. Tragiskt nog skiner solen, så har väl inget annat val. Annars är det OK, men kallt. Ikväll blir det plugg som vanligt.2½ månader.


 
LATER


Kommentarer
Postat av: jennifer gräll

sv: förut var jag jättejätte blond. Men sen efter ett tag färgade jag mitt hår brunt :) haha , och det komiska var att efter ungefär 2 veckor färgade blondinbella sitt hår brunt ;)

2010-01-11 @ 13:42:55
URL: http://blondinjennifer.blogg.se/
Postat av: Pontus

Idag hade jag behövt handskarna

2010-01-17 @ 18:04:56
Postat av: Lena

pontus: haha... men jag behöver dem varje dag! :P

2010-01-18 @ 10:27:22
URL: http://lenaispanien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0