Helgen;

Hej Bloggen!

 

Sitter här och lyssnar på Melissa Horn. Hon är fantastisk och jag är överlycklig för att hon funkar på Spotify här i Spanien. Vissa svenska artister går inte att lyssna på, och det är jobbigt. Mår bra förutom att jag är förkyld & trött. Kunde inte somna igår natt, men det är inte ovanligt på söndagar.

 

Så var ytterligare en helg över. Känns bra, det har varit en bra helg. Varm och skön, kan jag också tillägga. Hörde några svenska konstatera i lördags att det var den första riktigt fina dagen på cirka 2 månader. Vad sägs om 20 grader och stor fet sol? Avundsjuka? Ja, det borde ni vara, det var underbart! Folk låg och solade, ja, så underbart var det. J

 

Fredagen. Var det utgång med Lisette & Domme – otroligt lyckad kväll. (Sis – jag hade den tröjan som du fick en likadan på julafton, ett sagolikt plagg) Kom till deras lägenhet vid elva, färdigfixad och de låg och gottade sig bland pysselgrejer i pyjamas. De fixade sig, och sedan förfestade vi i deras lägenhet till cirka halv tre då vi gick till Foreplay. På vägen, om vi uttrycker oss som Alicia, ”raggade Lisette upp en soppgubbe” garv. De var ett söt par.Mycket rolig kväll, förutom att det var en 36årig argentinare som ville kyssa mig – det fick han inte. Var hemma vid fem, och tog, asgarv, egobilder. De bilderna får ni inte se. Det räcker med att Nora & Alicia fick se dem, bara det var skam nog.

Jag och Lisette. Asful bild på mig.

Domme.


Haha.. jag

Lisette och Domme.

Haha… jag och Domme.

Jag fjantar mig. Men bjuder på den! Lite kul ska vi ha det trots att det är måndag.

Haha. Domme!!! :P

Lisette & soppgubben som hon raggade upp.

Det gick mycket bra för Lisette.

lördagen.

På lördagen var jag hemma hos Lisette & Domme. Vi tog en hemma kväll – snackade och tittade på The Orphan som är en läskigt bra film. På söndagen gick jag en promenad vid stranden då jag blev uppraggad av en spanjor & han var bannemig äldre än han 36 åriga argentinaren – jag lovar, vi pratar uppemot fyrtio. Jag vill inte ha någonting att göra med gubbar i den åldern, men det verkar de inte fatta, äckligt är det! Riktigt räligt, usch, tvi! Han började fråga mig massa om vart jag studerade, och så vidare. Jag körde mitt fakenamn. Brukar kalla mig typ Anna, men igår fick jag blockout när han frågade efter mitt namn. ”Alena” ploppade ut mig snabbast, läskigt nära mitt riktiga namn. Han var från Málaga, och det enda positiva med vårt mötte var att vi pratade spanska. Dessutom hade jag chatt-tid med mina föräldrar i Sverige. Kl 14.30 i parque del sol på söndagar.

 

Har fått önskemål om mer videoinlägg – och jag håller med, det har varit snålt med dem. Problemet är att internetuppkopplingen här är så hejdundrande seg att det gör ont i magen. (och jag som vill kolla på streamad svensk TV, men jag ska prova) det tar cirkus 40-50 min att ladda upp en 30sek videoklipp. Segt, men jag struntar i det och det ska bli fler videoinlägg. Punkt, och bestämt.
Håll ögonen öppna.

 

Nu är det spanska lektion. (hey!) och ikväll blir det förberedelser inför uppsatsskrivning på eng imorgon, typ sista anteckningar osv.. Vet inte om det blir shopping, tror jag sparar det till onsd och kör på råplugg & kaffe i eftermiddag.
Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge…

 

LATER


Kommentarer
Postat av: Freddie

hej spanjorskan...



hur går det för dig?

2010-01-19 @ 12:02:36
URL: http://freddiehigh.blogg.se/
Postat av: Freddie

det är upp o ner beroemde på hur ont jag har - men jag kämpar på ..



vad gör du förutom plugget då?

2010-01-19 @ 12:35:09
URL: http://freddiehigh.blogg.se/
Postat av: Lisette

hahaha det här bilderna var inte speciellt okej Lena!;) Speciellt inte om rektorn läser din blogg hahah!

2010-01-25 @ 21:47:08
URL: http://lisetteha.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0