I-lands problem är lösta;

Hej Bloggen!

 

Sitter här & uppdaterar min blogg med lite musik & film! Och är överdrivet glad glad!! Trodde Ipoden (en Ipod video 30 gig med ett par år på nacken) var trasig – men så är inte fallet. J Kanske kan man vänta med en ny? Jag drömmer om en Ipod touch 32 gig (8 känns för lite – bara en film ligger på ca 1.3 gig) Lycka är verkligen att ha en nyfylld Ipod med sig nere – dessutom ett USB-minne fyllt med långfilmer!! Någonting att underhålla mig med tråkiga, ensamma dagar.

Men det är inte det enda problemet jag löst idag. Ja, idag har varit en riktig problem-lösar dag.

 

Ett av de största problem jag har i Spanien – ja, ni kanske tycker det är löjligt. Men skriver man dagbok seriöst, dagligen och när det är en viktig rutin i livet – ja då är detta STORT!!

Inga anteckningsböcker i Spanien!! Jag vet att det låter sjukt – och det är det. Det finns hur många låg-pris-kina-affärer där du kan hitta BH´n för 2 euro-slanten och annat krafs man inte behöver – men inga ordinare anteckningsblock, som finns överallt i Sverige. Denna höst hittade jag bara 2 stycken i hela funkan. & vi snackar om ett tiotal kina-affärer. Galet. Galet. Nu har jag med mig ett par st (4) Haha… så jag andas ut. (för stunden)

Dessutom är julklapps-problemen löst! Haha… jag ger julklappar efter jul. Inte så konstigt för spanjorerna. I Spanien delar man nämlingen ut gåvorna den 5:e – på trettondagen, samma dag som De Tre vise Männen kom till Jesus. Så jag adopterar de spanska traditionen i detta fallet, min värdmamma + den nyfödde får presenterna den 6:e när jag kommer hem. Min värdmamma var lite svår att köpa till – men eftersom att jag vet att hon älskar små skålar/fat som hon duka upp med när det kommer gäster (& det kommer & går hela tiden) Så det fick bli en söt glasskål i ovanlig form. Perfekt för gästbjudningar:


Tjusigt, right? 

Nu är dessutom min värdmammas dotter mamma! Jag har nämnt det ett par gånger – en liten pojke har kommit till världen under dessa dagar jag varit i Sverige. Jag både ser fram emot det & fasar. En gullig liten bebis är aldrig fel, men jag oroar mig för att det blir skrik skrik skrik!Jag kan bara vänta & se. Hoppas på det bästa. Den nya pojken ska vartfall få ett par söta strumpor med tåg. Jag älskar dem, de är sötast. Vad är det med bebisar & tåg??


Ont-i-magen söta

Hej Bloggen!

 

Sitter här & uppdaterar min blogg med lite musik & film! Och är överdrivet glad glad!! Trodde Ipoden (en Ipod video 30 gig med ett par år på nacken) var trasig – men så är inte fallet. J Kanske kan man vänta med en ny? Jag drömmer om en Ipod touch 32 gig (8 känns för lite – bara en film ligger på ca 1.3 gig) Lycka är verkligen att ha en nyfylld Ipod med sig nere – dessutom ett USB-minne fyllt med långfilmer!! Någonting att underhålla mig med tråkiga, ensamma dagar.

Men det är inte det enda problemet jag löst idag. Ja, idag har varit en riktig problem-lösar dag.

 

Ett av de största problem jag har i Spanien – ja, ni kanske tycker det är löjligt. Men skriver man dagbok seriöst, dagligen och när det är en viktig rutin i livet – ja då är detta STORT!!

Inga anteckningsböcker i Spanien!! Jag vet att det låter sjukt – och det är det. Det finns hur många låg-pris-kina-affärer där du kan hitta BH´n för 2 euro-slanten och annat krafs man inte behöver – men inga ordinare anteckningsblock, som finns överallt i Sverige. Denna höst hittade jag bara 2 stycken i hela funkan. & vi snackar om ett tiotal kina-affärer. Galet. Galet. Nu har jag med mig ett par st (4) Haha… så jag andas ut. (för stunden)

 

Dessutom är julklapps-problemen löst! Haha… jag ger julklappar efter jul. Inte så konstigt för spanjorerna. I Spanien delar man nämlingen ut gåvorna den 5:e – på trettondagen, samma dag som De Tre vise Männen kom till Jesus. Så jag adopterar de spanska traditionen i detta fallet, min värdmamma + den nyfödde får presenterna den 6:e när jag kommer hem. Min värdmamma var lite svår att köpa till – men eftersom att jag vet att hon älskar små skålar/fat som hon duka upp med när det kommer gäster (& det kommer & går hela tiden) Så det fick bli en söt glasskål i ovanlig form. Perfekt för gästbjudningar:

 

Nu är dessutom min värdmammas dotter mamma! Jag har nämnt det ett par gånger – en liten pojke har kommit till världen under dessa dagar jag varit i Sverige. Jag både ser fram emot det & fasar. En gullig liten bebis är aldrig fel, men jag oroar mig för att det blir skrik skrik skrik!

Jag kan bara vänta & se. Hoppas på det bästa. Den nya pojken ska vartfall få ett par söta strumpor med tåg. Jag älskar dem, de är sötast. Vad är det med bebisar & tåg??

 

TRO DET ELLER EJ – JAG PLUGGAR NU! MÅSTE GÅ PÅ DENNA POSITIVA KÄNSLA & MÅSTE FORTSÄTTA!! Haha.. det går om man är bestämd.

Återkommer.

 

 

LATER


Kommentarer
Postat av: Elin

ahaa okeej!:)

Jaa han är söt!

KRAM

2010-01-03 @ 18:54:55
URL: http://eelinmagnusson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0