Innan-resan shopping;

Hej Bloggen!

 

Idag har jag mest handlat tråkiga saker. Sådant man helst slipper, men är ett måste. Inför Spanien – tråkigheter som schampoo. 3 flaskor, men schampoo är dyrt, cirkus 4 euro. & annat jag vet med säkerhet från Sverige – mina klassiska märken som man saknar. Svenskt tuggummi med laktritssmak. Gevalia-kaffe intensivo. Havregryn, som även det är svårt att få tag på i Spanien. Letade på eroski ensam, med Sofia Ö-vik & mammsen. Nada. Svenska affären har, självklart med priser som skadar plånboken. Knäckebröd, Leksands. Lingongrova för det är godast.

 

Men rolig shopping också. Nya Ipodhörlurar, är trött på mina gamla, sprakande. De får agera extrahörlurar typ vid träning. Ny foundation, classic Loreál. Ska köpa våt kajal i Spanien – jag är beroende sedan nyår. Och böcker... högar av pocketböcker. (jag är ett freak) Bland annat Sex And The City –boken. Kände att det var dags att sätta in den också, nu när jag ser om serien för tredje gången. Ser alltid ett avsnitt innan jag nattar, har blivit som en bekväm rutin.

 

Och så rustar jag upp inför 2010 med en ny kalender smockad med vackra bilder som ska göra mina spanska väggar lite vackrare – ett titthål mot ett land långt upp i norr. Min sverige-kalender:




En väldigt vacker bild i januari månad. Iskallt, någonstans i norra Sverige. Kommer ge mig vinterstämning i Spanien, när jag kånkar omkring därnere med paraply & gummistövlar. Det regnar mycket. Regnperiod.

Och nu till det bästa… godbiten som får mig att le. Mitt second hand fynd som bevisar att det går att fynda. En guldklimp jag inte tänker lämna från mig. Ännu en ny jeansskjorta. Det ultimata plagget. Unikt, annorlunda. Hundar & hjärtan. & jag älskar älskar älskar den.


Vackert. Vackert. Vackert

 

Nu ska jag försöka sova, men det kommer inte bli lätt. Det kommer bli tufft. Det gör redan ont, men jag orkar inte vara vaken. God natt.

 

LATER.


Kommentarer
Postat av: Nora

Men om vi börjar som vanligt börjar jag 10.05;) Men vi ses i skolan iaf:D <3

2010-01-05 @ 12:13:58
URL: http://norakerekes.blogg.se/
Postat av: jennifer gräll

sv: en energidryck ;)

2010-01-06 @ 22:37:10
URL: http://blondinjennifer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0