Malmö ÄR Sveriges första stad;

Hej Bloggen!

 

Just nu har jag ont i magen, riktigt mycket. Resväskan står på mitt rum, och runt kl 17-tiden lämnar jag & pappsen Kristianstad. Laura kommer hem runt lunchtid, och mamma slutar tidigare. Sen blir det avsked, salut, adios. Jag gråter redan, mascaran klimpar sig runt ögonlocken, och resväskans uppenbarelse i rummets andra ände får mig att må ännu sämre. Jag hatar resväskor som symboliserar avsked. Men mamma är bra. Riktigt j**** s*** bra- tacka hennes utmärkta tips om att jag ska komma till Sverige redan i mars. Först var det nja- varför? Nu är det annorlunda, nu är det ”seriöst-vi-gör-det” känslan. Ja, jag vill/ska komma till Sverige omkring 26-27 mars. Ha stor 18års fest. Nu blir det att meddela alla den glada nyheten – mina vänner som trodde att de skulle se mig först omkring 20 juni. Men nu om tre månader!!!!!!!! Jag ler. Jag ler & jag ler ännu mer. TACK MAMMA!! 

 

Idag har jag varit i Malmö – älskade, underbara, sagolika, fantastiska Malmö. Finns det en stad i Sverige jag verkligen kan hylla är det storstaden i syd. Att strosa omkring på gatorna, passera välkända platser & småle. Kylan till trots, Malmö är bäst! Dock gick dagen alldeles för snabbt. Men second hand fynd blev det. Jag kärlekar myrorna, trots att det har blivit ”vi-suger-musten-av-er” dyrt. En fläckig tröja för 165pix, ett kap? Fynd finns, men de är mer sällsynta.


I Malmö, på pappas mötes-kontor. På väg mot staden. Bär ett stort, stort leende inombords. Beklagligt nog uttrycker jag inte min lycka på bilden. Men den är fin trots det.



En klassiker.


Så många minnen man har härifrån. BK utanför triangeln… lite vemodigt att gå förbi, faktiskt. & folk tyckte säkert jag var galen som fotade en snabbmatsrestaurang. Men det är inte vilken BK som helst, det är vår BK.


JAG ÄLSKAR MALMÖ!!

Nej, jag ska inte vara allt för snål. Det räcker nu – hey, jag bjuder på ett leende! Iskallt i Malmö centrum. Det snöade till & med; hur vanligt är det?

Jag säger det bara, Malmö är Sveriges första stad. Kom med era kommentarer, förespråka hufvudstadet eller Götet – men för mig finns bara en stad, & den ligger i söder. Götet är inte så pjåkigt det heller. En stark tvåa. Men jag vill inte bo i Malmö, men det handlar inte om Malmö. Jag vill inte bo i Skåne. Bor man här, blir det en grej kring det när man träffar folk. ”Åhhh, du är från skåne. Prata lite skånska!” ”Je ee fraun skaune. Himma i skaune. Gott med ust! Jaa…” Tvi för skåne –men jag bjöd på det, slipper jag tjat i framtiden, snälla?

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0