En mi casa;

Hej Bloggen!

 

Me duele la cabeza och jag har mycket, mycket att göra. Terminsavslutning, vilket innebär extra mycket. Ska börja skriva dagliga listor över vad som skall göra, och idag står det att jag ska jobba med både idrottsuppsatsen, novell & hyllningstalet till sis. Det sistnämnda ska jag, om det blir bra, hålla på min sis konfa i juli, och sis – när du läser detta – Ring mig! Måste be dig om en tjänst.
JAG VILL GÅ HEM & KÄKA ALVEDON!

 

Åh, vilken skön onsdag det var igår– bara en lektion! Perfekt kontrast till tisdagen. Sovmorgon, och jag steg upp klockan 10. Så otroligt skönt och detsamma nästa vecka! – det är när skolan är igång man verkligen njuter av dessa fantastiska sovmornar. På tal om träning har jag förbättrat kondisen rejält. Är riktigt stolt över mig själv, och tänker ställa upp i något av vårens lopp. Okej – ni har det svart på vit – jag tänker ställa upp.Bra, Lena. Mål är bra. Någonting att träna för, men jag har tränat länge för att springa ett lopp. Aja, får peppa Alicia & Nora lite mer.

 

Igår var en händelselös dag fylld av skrivande. Har skrivit som en tok både på novellen – som har namnet Cypresserna – och idrottsuppsatsen. Den sistnämnda är tråktråk, men det går bra.Speciellt novellen, igår var en god skrivdag, och jag kommer att tjata om den tills jag är klar. Har man någonting man brinner för blir det lätt så.Dessutom drog jag in till centrum för – ja, ni känner mig rätt. Blev en del fantastiska fynd, som visas i morgondagens inlägg. Men låt oss säga att det är sådant man sett på fullpris men nu låg på hälften. Det är en form av lycka det.

 

Har fått önskemål om att fota lite hemma hos mig, så det har jag gjort.
Enjoy!


Vardagsrummet. Dålig bild, kanske. Men soffan är riktad mot en TV. Rummet är smyckat med massa, massa MASSA fotografier. Välputsade och rena. Men vardagsrummet är faktiskt väldigt fint. Sedan ser ni också balkongen som vetter mot en tvärgata – calle de uruguay tror jag den heter. Sedan, bakom soffan, finns ett finrum, spjällsäng till Alejandro, leksaker (barbie!) samt ännu mer foton. Alltid välstädat och prydligt.

Köket. Väldigt trivsamt, enligt mig. I hörnet finns ett litet matbord med en stol, mittemot står kylskåp + frys. Spisen hänger ovanför matbordet (ovanlig lösning). Det negativa med köket är att kökslådorna låter något förfärligt- öppnar man en hörs det i hela huset. Oh, jag ryser.

Uterum, från köket kan man gå in till detta lilla uterum, som ligger mitt i byggnaden. Borde vara mysigt tänker ni, men ack så fel, så fel. Vad sägs om massa växter, Sachas hundmat i ett hörn – men det värsta är den mystiska lukten. En oförklarligt äcklig lukt som jag har ingen aning om vart den härstammar från. Dyker upp särskilt om kvällar/nätter och gör det omöjligt att vistas i uterummet. Eftersom att uterummet har ett fönster in till badrummet, vilket ofta är öppet, sprider sig odören även där, vilket gör nattliga toalettbesök till ett helvete.

Uterum. Bild tagen uppifrån, ser ni – mitt i byggnaden. Fönstret, ovanvåningen, bor min värdmammas dotter, hennes make & deras nyfödda bebis.


Sitter i skolan nu & avundas inte dem som har 2 timmars historia.
Men har jag det så mycket bättre med en kvälls pluggande.
Aja, kan tillägga att jag har en nyhet på gång, en STOR nyhet. Vill inte komma ut med det förrän det är helt hundra, men när jag väl gör det då jävlar. Lite surfande får det trots allt bli innan jag ska bege mig hemåt & ja, solen skiner ute. Ni har all rätt att vara avundsjuka, det hade jag varit om jag befann mig i Svearike.


TUSEN PUSSAR SKICKAR JAG TILL SVERIGE!
LATER

  


Kommentarer
Postat av: Elin

Skönnntt! Vi kan hemskt gärna byta plats ;)

2010-01-21 @ 18:47:23
URL: http://eelinmagnusson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0