Jag älskar fortfarande rea:

Hej Bloggen!

 

Sitter i skolan. & för ovanlighets skulle svettades jag när jag gick hitt, nu fryser jag dock.

Mår helt okej. Drömde en skum dröm i natt om att jag bodde i Sverige & Spanien samtidigt. Det var bara att vandra över. Shit, det vore det ultimata. Tragiskt nog var det ingen sanndröm, och jag vaknade i Spanien, långtlångt från Sverige.  

 

Jag har tur med värdfamiljen men otur med annat. Suck, kanske är det så att om man erkänner att man har tur med något, får man otur på en annan front? Känns lite så. Igår när jag var på väg hem från ännu en dryg biologilektion (ända roliga som jag fick ut från de 2 timmarna var vetskapen om att vi i mars ska åkta till Granada och titta på flamingos som parar sig!) Utomhus är det oväder, storm till & med. Vilken vind! Jag tar upp mitt lila paraply, och vad händer? Vinden tar den, och den hamnar i sopptunnan. Började nästan böla – orkar inte lägga kontanter på paraply, finns det något tråkigare köp? & inte kan man använda kort, ellr kan man? Hur som funderar jag på att tejpa mitt gamla med ugglisar på, haha—serru vad fattigdom gör med en. Annars är inte regn farligt, spec inte här där det är vattenbrist! J

 

Pratade med pappsen igår. Han befann sig i oljans land, Norge. På tal om Norge vet jag en tjej som inte är helt pigg på Norge och dagen idag, - vet du vad jag talar om nu, Alicia? Hoppas inte det blir allt för pinsamt för dig! Tillbaka till pappa… det var kul att prata med honom. Dels om jobbiga saker jag inte vill skriva om här (men har inget att göra med mig ellr Spanien) dels roliga saker – kommande resor. Räkande, och det är bara 10 veckor till Sverige. Det kirras, right? Vecka 12 åker jag – tord eller fred. Den 25e  ellr 26e. Vill vara hemma till min födelsedag den 27e.

 

Jag är snål när det handlar om tråkigheter – men jag är generös när det handlar om kläder! Ja, säg vad ni vill – men det är rea & jag älskar rea. Dessutom, fast ni kanske tkr klädbilder är trist, finns det inget roligt att fota i funkan. Skola om dagarna, och regn utanför. Då är kläderna likt en tröst, något roligt att se framemot. Dessutom är det både roligare & lättare att klä sig nu när skolan skaffat värmefläktar (en massa kärlek till den uppfinningen!)

En söt, mönstrad klänning/tunika från Bershka.

 Coolaste linnet från Bershka. & söt också! Älskar djurmotiv!!


Åh, vad jag älskar denna tisha från Zara. Ekänn – den ser ut som ett konstverk? Jag älskar illustrationen!

Ni vet timglas? Jag satt som en toker här och kunde inte komma på var det hette. Googlade på allting från tidsglas, tidssand osv.. tacka Nora som visste vad det hette.

DANS I EFTERMIDDAG!


LATER


Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahahhah lena då.....

2010-01-13 @ 12:41:03
Postat av: Emelie - EmeliesPlace

svar: så roligt att du också tycker om att skriva! :) det känns faktiskt lite mäktigt att börja skriva på en bok. Jag hoppas att jag kommer slutföra den också :)

2010-01-13 @ 17:51:02
URL: http://emeliesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0