Jag älskar rea!!

Hej Bloggen!

 

Just nu sitter jag i Parque del Sol. Det är söndag, och regnet vräker ner därute. En liten plätt är torr, och där sitter jag just nu. Bara jag & fåglarna i parken, och mystisk arabisk musik som jag inte vet varifrån den kommer. Jag fryser. Mina fingrar är stela. Men jag längtade efter internet, & vad gör man inte för att hålla sig iaf lite uppdaterad? + att det går att ladda ner musik här!! Heey – kan hålla Ipoden färsk med ny musik. 

Haha… låt mig gissa – Amina kommer att garva när hon läser detta, och det kommer väl typ alla göra som känner mig. Men vad ska jag säga – jag är som jag är. & när Miramar skyltar med REBAJAS & Alicia frestar mig med vackra klänningar, ja, då kan inte ens sömnbrist hindra mina fötter från att vandra till Miramar. JAG ÄLSKAR REA! Ni ska få se…


Dessutom vill jag att ni ska förstå att det inte alls är ljuva sommarväder här. Nej, det är risigt, det är hemskt och det är tvi tvi tvi! Råkallt. I Sverige vet man vad man ska ha på sig – oversizad jacka & halsduk. Här är det bara rått & förfärligt. Inte kallt på riktigt, snarare halvkallt. Men jag kan med lycka konstatera att skolans klassrum är nu utrustade med värmefläkt! Nu är det faktiskt skönt att sitta i klassrummen, och jag kan lämna min halsduk i skåpet (brukade bära den under lektionstid) Igår kväll var det cirkus 5-7 grader.



Blommig manchesterklänning för halva priset på Pull & Bear. Jag älskar den efter som att den är så annorlunda. Manchester, hur vanligt är det på klänningar? & hängslerna – checka ryggen!


Mörkblåa jeansskjorts från Bersha. Halva priset. Var nära att köpa för fullpris i sep. Alldeles för kallt nu, men perfekta till sommaren! Min värdmamma tkr att jag kan använda dem med leggings, men det tkr jag är osmakligt.


Älskade vargtröja – äntligen är du min! Provade denna i Málaga i okt, men tyckte mig inte ha råd då. Har gått hela hösten & letat efter den här i Funkan- och så hittar man den för halva priset – vilken lycka! Jag älskar vargar – eller lobo/loba som man säger i Spanien!! Ni vet Shakiras låt Loba?

 

Ja, nu längtar jag hem till värmeelementet & en skvätt varm kaffe.

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0