Jag, Skolan & Ankis.

Hej Bloggen!

 

Chattar med sis. Jag saknar henne. Te amo, Laura<3

Mår OK förrutom huvudvärk, har druckit en skvätt kaffe. Värmande, nu ska jag snart börja skriva ytterligare en novell, har tre som jag håller på med, varav bara en jag verkligen har börjat på. Innan jag gick & la mig igår hoppades jag innerligt att jag drömmer någonting vettigt i natt, någonting som jag kan basera en novell på. & det gjorde jag – en mäktig kärlekshistoria om en kille som återuppstår från de döda – kanon för en romantisk uppsats. Jag klarar inte av att skriva lyckliga romantiska berättelser, därför ska det vara en gnutta tragedi i historien. Känner hur inspirationen flödar i knoppen. Ser faktiskt fram emot att börja med den.

 

Det är fredag!! Redan, ja redan? Jag älskar helgen främst för en anledning; sömn! Jag älskar att sova, hela förmiddagen – det är paradiset. Igår var jag trött efter skolan (ska man börja med siesta som spanjorerna?) och skulle skriva idrottsuppsats – det trevliga stycket om sömn och hur den påverkar vår hälsa. Det var tortyr, jag menar det: hemskt! Jag fixade det inte, stängde ner datorn och sov. Jag menar det, jag sov. Skönt, min första siesta på länge, och inte den sista. Absolut inte.

 

Helgen? Har inte så mycket planer förutom att det blir utgång med Lisette & Domme ikväll. Ser fram emot det väldigt mycket. Vet inte vart vi går, om Fourplay är öppet eller inte, har hört att de ska bygga om under januari. Aja, någonstans lär vi väl hamna, så vi får hålla tummarna för att det blir en lyckad kväll. På lördags ska några åka till Málaga. Jag skulle gärna vilja följa med, vet inte om jag ska göra det. Får fundera, gillar ju inte att så mkt pengar går åt där, min budget tillåter inte det, så jag vet inte. Vad som än sker under dagen tror jag inte det blir utgång på lördagskvällen, sätter nog på någon av mina filmer som ligger på datorn. Trevligt det också. Sedan blir det sömn, och plugg plugg. Tvi vad jag hatar plugg, och det kommer nytt hela tiden. Blaj i byxan.

 
Ny morgon – ny skoldag. Nya läxor ska skrivas upp i kalenderns. Skoltrött redan? Minst sagt.


Mattelektion. Det är prov snart, inte kul. Annars OK.

Jag och Ankis.


Kram till Ankis. Stora älskade mjuka ankis

Som jag skrivit blir det utgång i kväll. Ser framemot det.

Mamma & pappa: RING! Så att vi kan bestämma chatt-tid på sönd. Sticker till Parque del sol. Be Laura att visa er hur man loggar in/skaffar MSN.

Dessutom ska jag börja skriva ett hyllningstal till sis, blir det bra ska jag hålla det på hennes konfirmation i sommar. Och börja med min novell. Räkna matte. Skriva om sömn & kost. Finslipa engelskan. Läsa om evolutionen. Förrutom fredagskvällen blir det plugg, plugg, plugg denna helg. Ska försöka ta mig till Parque del sol sol & uppdatera.

 

LATER


Kommentarer
Postat av: Emelie - EmeliesPlace

Går du i en svensk skola? :)

2010-01-16 @ 18:19:22
URL: http://emeliesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0