Klassrumsmys;

Hej Bloggen!

 

Det börjar bli varmare, hey, vad jag känner det. J Det gör mig glad, och jag antar att snart är det dags att kasta av sig tjockjackan. Den följer med till Sverige i mars + typ alla mina jeans. Gillar inte jeans, föredrar kjol & klänning.
Inatt drömde jag om Sverige igen. Jag drömde att det var sommar i Sverige & så underbart som det bara den svenska sommaren kan vara. Det är någonting man saknar här – som rektorn sa – grönskan. Det gröna. Här är det mer torrt, vartfall när jag landade i sep. Ökenvarning. Nu är det väl grönt, antar jag. Regnar ju i princip varje dag, konstigt vore annars. Hur som drömde jag att jag skulle åka från Sverige till Spanien. Det var hemskt, såsom alla resor är. Usch, ingen trevlig dröm. Vaknde klockan 04.00 & var iskall.

 

Jag hade rätt… den första veckan var tuffast. Nu känns det helt OK. Dessutom kan jag kalla mig för velighetens gudinna. Pooof – jag vill till Sverige nuuu!!! Pooof – jag vill stanna här i 1½ år till. Nu när första veckan är över, nya läxor dyker upp konstant – tiden går. Dessutom kommer små roligheter emellanåt. På fredag blir det utgång tillexempel. Kallt, jag vet, får väl frysa i klänning. Förstod inte om Fourplay var öppet eller inte… annars är vi väl någon annanstans, oh, shit – fredag är imorgon! Tiden går fort, och nu är det skönt att jag inte kan tänka ”för en vecka sedan”.

 

Igår var en frisör hemma hos oss. Jag antar att det är någon bekant till för de pratade såsom de kände varandra. Hur som – min värdmamma färgade håret + lockade det. Jag tyckte det  blev fint, men hon tyckte det var för kort. Det mest konstiga var dock att min värdmamma sa att om jag tycker att mitt hår är för långt och vill klippa det ska jag säga till henne så att hon kan ringa Maria, som frisören hette. Vah? Gratis? Eller pressar de mig på pengar när jag väl bokat tid? Jag tyckte det lät riktigt konstigt, och tror aldrig att jag kommer att våga be henne. Jag menar – hur normalt är det att säga: ”Ring frisören! & hon kommer? Jag vet inte, tyckte att det känns konstigt. Men min lugg skulle ju behöva en klippning om ett tag…

 

Har jag berättat om de nya värmefläktarna på skolan? I love them! Igår ockuperade jag, Alicia, Lisette & Domme ett klassrum under håltimmen, och satt och pratade om en del snaskigheter. Ni vill veta? Mahaha, det får ni icke. Barnförbjudet som inte passar på bloggen. Det var trevligt, trots att vi inte fick igång värmen – vi fick sitta i dunjackor istället.

Alicia i djupa tankegångar över hur hon ska sätta igång saken på väggen. Hon var klyftig nog att rota i ett par lådor, men vi fick acceptera att den bara ville bjuda på kyla. Notera Lisettes dunjacka, - ja, så klär man sig här.

Ett klassrum. Typ alla ser ut som detta, och det finns fyra stycken (labbet är lite annorlunda- där har vi som går NV ganska mkt lektioner) Större än så är inte skolan.

Värmefläkten är en vacker sak som jag älskar.

 
HAHAHAHAHAAHAHAHAHAHHA. Garvar!!

Jag har slutat – älskar torsdagar!. Dock har jag inget annat att le åt – läxor strömmar som jag vet inte vad. Jag är redan skoltrött. Farligt.

 

LATER


Kommentarer
Postat av: rebecca

Hur kommer det sig att du åkt till spanien nu, alltså efter jul? stannar du bara en termin då eller hela 2010? :)

2010-01-21 @ 21:09:47
URL: http://reyrd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0