¡Las primeras fresas del año!

Hej Bloggen!

 

Det är onsdag. & det är grått, grått ute. Skolkatalogen har kommit. Jag blev skandal. Vågar jag visa? Mycket, mycket tveksamt. I sverige snöar det och dagarna blir lite, lite lättare när jag tänker på att jag är där om två månader. Fantastiskt!

 

Just nu är det en tuff tid. Ja, jag ska vara ärlig här. Inte klä min värd i ett rosa skimmer när det inte finns ett rosa skimmer. Visst, jag trivs här, det är mycket jag älskar och som jag absolut inte vill vara utan – men så finns ju Sverige där borta, och det är ditt jag längtar. Jag har hört att jan – feb ska vara jobbigast, en uppförsbacke. Får hålla tummarna att det är sant – så jag kan glida ner senare. Nu får man stå ut, ta tjuren vid hornen, så att säga. Dessutom får man skapa guldklimpar i vardagen – småsaker som gör en gladglad! – det kan vara allt från en bra bok, rolig utekväll, ny klänning & jordgubbar!
Kan avslöja att jag har en del roligheter inplanerade till helgen; resa till Córoba (rättstavat?) på lörd. Vet inte så mkt mer förutom att det är en stad i Andalusien, som enligt pappsen är speciellt. På lördag kväll är det utgång! Ser mycket fram emot det J

 

Igår när jag kom hem från skolan såg jag att min värdmamma har köpt jordgubbar! Lyckan var total, jordgubbar är typ det bästa jag vet, och det är lite av en tragedi att det är så ont om dem i Svearike. Underbart, åh, det var så underbart gott att ni har all anledning att sitta där uppe och vara avundsjuka! Fantastiskt! Jag älskar, ÄLSKAR jordgubbar.
Tragiskt nog är de ännu dyra (4 E/kg) men snart så blir de billiga, och då blir det jordgubbskalas!

Gottis.

Var också en sväng på Miramar igår. Blev en klänning, var meningen att jag skulle köpa en till – skjortliknande på Bershka – men har snackar vi otur. De hade visserligen ett exemplar i min storlek, men den har felsydd, mönstret var liksom utsuddat. Jobbigt. Får ta det någon annan dag på Bershka i centrum. Men det blev denna fantastiska natthimmel-klänning som kommer göra sig fantastisk för alla nattliga helger. Dessutom älskar jag asymmetri – ni vet: en axel och en utan. En trend jag diggar, men inte hakat på förrän nu, men bättre sent än aldrig, right? Min värdmamma älskar också klänningen, vad tkr ni?

Från Zara. 

Positivt: jag har inte fysik på måndagar. Då blir det datortimme. *leende på läpparna*
Suck. Hemma väntar plugg & nu ska jag bege mig hemåt i ovädret.
Håll tummarna på att jag överlever.

 

LATER


Kommentarer
Postat av: Freddie

okej :)



skandal tror jag inte att di blev.. så säger väl alla :)?

2010-01-27 @ 15:22:42
URL: http://freddiehigh.blogg.se/
Postat av: Freddie

ok :) tror dig väl då:)



är det inte lite fräckt att visa en bild på jordgubbar bara sådär :)?

2010-01-28 @ 12:57:14
URL: http://freddiehigh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0