Mi familia española

Hej Bloggen!

 

Dagens inlägg ska handla om min värdfamilj. Jag nämner dem lite då och då, och för att ge lite struktur i familjesituationen skriver jag detta inlägg. Det är lätt hänt att det blir för många barn hitt och ditt – min värdmamma har 5 barnbarn.

 

 Jag bor tillsammans med min värdmamma som heter Puri. Hon är i 50-60 års åldern något. Hon jobbar inte – jag har hört att kvinnor slutar tidigt med det. Istället sitter hon och tittar på TV till tre på nätterna och går upp vid 08.00-09.00. Ibland händer det att hon är vaken innan mig, och jag stiger upp 07.15. är hon aldrig trött? Jag trivs mycket med min värdmamma. Hon är väldigt snäll. En sak som är jobbig är att hon är väldigt pedantisk och brukar plocka mycket i mitt rum – typ ställa in gympaskorna i garderoben och nagellacket i necessären. På dagarna tar hon hand om sina barnbarn och besöker vänner. Hon har mycket vänner.
Tillsammans med oss bor en gammal tant, Ana. Det är min värdmammas faster, som är för gammal för att bo själv. Hon är cirka 70-80år. Varken jag eller min värdmamma gillar henne. Hon är en riktig sur tant som tittar på TV hela dagarna – och jag menar det –hon gör ingenting annat och har inte gjort annat sedan jag kom i sep. Har kanske lämnat lägenheten 5 gånger under denna tid! Senaste tiden har blivit värre – hon vägrar bada och luktar för jävlig illa. Jag svär, man undviker att sitta i vardagsrummet för hennes kroppslukt. Nu låter jag kanske elak, men om ni kände henne hade ni förstått min & min värdmammas längtan att bli av med henne,

 

I lägenheten ovanför oss bor min värdmammas dotter Noelia och hennes make Michael. De är de som har fått ett barn den 2 jan i år, sonen Michael. Han är fantastiskt supersöt. Både Noelia och Michael är jättesnälla. De brukar komma ner hitt regelbundet. Deras lägenhet är superskön med värmefläkt i taket! *avundsjuk* De har en hund, dalmatinen Sachsa som också är fantastisk! Underbart att komma hem från skolan och mötas av en glad vovve! Dock är hon jobbig när hon anfaller Skutt. Hon tycker om honom så pass mycket att jag måste gömma honom när hon är här. Och så gillar hon ost.

 

Min värdmamma har en son som heter Raoul. Han är bra förutom att han röker inne på toaletten. Han är gift med Julia som jobbar på Zara. De har två barn – Carolina på 6år som precis börjat första klass. Hon älskar Hello Kitty! Och en son på 1½, Alejandro. Han har födelsedag två dagar efter mig. Alejandro är en liten underbaring, kommer alltid springandes, och skrattandes och möter upp mig när jag är hemkommen från skolan. Han älskar att gå och smälla saker och komma in till mig när jag pluggar. Han och Carolina brukar vara här.

 

Dessutom har min värdmamma en till son som heter Manuel. Han har två barn och bor i Mijas. Konstig nog har han bara varit här en gång, därför vet jag inte så mycket om honom.

 

HÄR BOR VI!



Bilmystriet!?!

När min värdmamma hämtade mig i sep var bil blå. När hon körde mig till flygplatsen i dec var den grön och väldigt stor. När hon hämtade mig i jan var hennes bil orange/gul.
Jag fattar ingenting.
Någon som har en teori?

 

Hennes senaste bil.


Lyckoönskning till Alica som skriver nationellt matteprov just nu!


LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0