Pluggpluggplugg:

 Hej Bloggen!

 

Trött idag också. Måndagar & tisdagar är de tuffaste dagarna, och det är en stor utandning att få natta på tisdagen. Lyssnar på Spotify, lite spansk musik. Bra låtar, faktiskt. & melissa Horn. Självklart, hon är magisk.

 

Känns som jag är inne i en stressande tid i skolan. Det händer alltid mig att veckorna innan sportlovet är de tuffaste, alltid! Jag gissar på att det beror på att det är då terminsskiftet infaller – alla lärare ska lägga allt då. Vad sägs om idrottsuppsats + svenska novell? Okej, novellen är vartfall rolig, men den är under tidspress, och då är det inte kul.

Sedan är det en hel hög med prov. Fick reda på igår att om 2 veckor är det nationellt prov i spanska. 2 måndagar + 1 måndag emellan med kapitelprov. Alltså prov tre veckor i rad – det är helt sjukt! Två dagar efter nationella i spanska har jag matte + danshisotria prov. Bara idag är en tuff dag – engelska uppsatts + förhör under biologin. Helvete!

 

Egentligen inte så mycket kul att skriva om nuförtiden. Livet är skola skola skola. Och jag antar att det kommer sitta i fram till sportlovet iaf. Får göra helgerna till riktiga guldklimpar.
Jo en sak – igår träffade jag min värdmammas tredje barn som jag aldrig träffat innan. Det första jag gjorde var att fråga var han bodde – han har ju inte varit här under hela min tid. Och det visade sig att han bodde i Mijas – shit, varför har han inte besökt sin mamma? Hur som, han verkar trevlig. Har två barn på 2 & fem år. Aja, hoppas de kommer hitt igen snarare än om fem månader.

Lite av mitt rum. Skrivbordet är minimalt och obrukbart. Fungerar i nuläget som förvaring. Mitt förråd av svenska produkter.

Kvällspromenad i den ljumma luften. Cirka 14-16 grader. Skönt. Börjar bli ljusare också, skönt det med.

Var och handlade lite på Eroski också. Inget spec, bara flingor som min värdmamma aldrig köper. & gröna äpplen, det köper hon heller aldrig. Just nu finns bara ruttna äpplen – äckligt. Min värdmamma har värsta manin för att inte kasta; till och med mögligt bröd sparar hon. Det är äckligt. Jag har hittat möglig ost också. Då spydde jag nästan.

Ja, finns det något jag vågar är det REA. På onsdag smäller det!! J Vet dock icke om jag ska reafynda. De nya kollektionerna är magiska. Jag gillar att Bershka kör på randigt – med mycket blåa färger. Någon affär hade en kollektion med Bambi – jag älskar bambi. Pull & Bear har jag inte checkat in ännu. Jösses vad jag blir sugen på shopping nu.
Shooping is my drug.


Just nu: har haft engelska bokrecension. Gick OK – är snarare skönt att det är över. Nu väntar läxförhör på biologin. Innan dess ska jag försöka skriva lite på min novell – känns som att jag haft dåliga skrivdagar sedan i fredags och ajajaj… men jag är på den tråkigaste stycket just nu – när jag passerar den och det blir spännande då blir det kul igen! Ska passa på att skriva halvtimmen innan biologin.

Ikväll blir det plugg. Har en hel massa som måste göras.

 

ÖNSKA MIG LYCKA TILL I PLUGGANDET. I NEED IT!!

 

 

LATER


Kommentarer
Postat av: Elin

Är du i Spanien nu?:)

2010-01-19 @ 15:39:39
URL: http://eelinmagnusson.blogg.se/
Postat av: Elin

Skönt, jag vill också till värmen!

2010-01-20 @ 19:49:58
URL: http://eelinmagnusson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0