Shopping & en söt bebis:

Hej Bloggen!

 
Sitter i skolan. Mår illa. Äcklig lukt förföljer mig. Har gott OK idag, måste dock hem och jobba på mitt tal till sis, går nja.
Dagens fundering: heter den en/ ett äppelskrutt. Håll med om att ett äppelskrutt är rätt!!

 
Äntligen fredag! Äntligen fredag! Hey – tiden går & jag har redan varit här i 2 veckor mamma och sis kommer om exakt en månad idag. Längtar. Det ska bli roligt.Åh… en månad är väl inte så lång tid ändå? Bara denna närmaste vecka kan gå fortfort så jag får ett slut på denna termin och lite lugnare på läxfronten.Vad ska man säga? Helgen innan terminsavslutning innebär plugg för mig. Trist, men ack så högprioterande. 


Igår träffade jag bebisen – Michael. Åh. ÅHHH!! Han var så fin att det inte finns ord. & jag höll i honom och har var så liten, liten, liten. Han hade ganska mycket hår som var så mjukt att jag strök min hand över hans lilla huvud – det var som fjun, så slätt. Och händerna – hur han greppade mitt pekfinger med hela sin hand – hur kraftfulla de småsmå fingrarna – får Michael ett grep så känner jag att det är just ett grep. Åh, han är underbar Michael, underbar. Men Alicia – jag vill fortfarande inte ha en egen- jag vet att du kommer att håna mig för detta: ”Lena du vill visst ha bebis!” Nej, jag vill inte ha bebis & har aldrig velat det” Jag gillar Alejandro & Michael för att de inte är mina – jag slipper jobb & skrik. Barn är inte min grej, men vänner & bekantas småbarn är underbara.

Jag & Ankis igår. Nyhemkommen från skolan med en dundrande huvudvärk. Min värdmamma fick kolla om jag hade feber – men nej, efter alvedon var jag friskfriskfrisk! Jag tror det beror på skolan OLJUD DÄR KONSTANT! 

Senaste köpen:




Blå tjockkofta från Pull & Bear. Oerhörd snygg och lagom tjock – får agera jacka i nu vår & till sommarkvällar i Sverige. Tyckte den var lite dyr när den låg på 30 E – tacka halva priset. En storlek större än normalt också, så den blir lagom pösig och god.

Jeansleggings med nitar från Bershka. Mamma, känner du igen dem? Var nära att köpa dem när du var nere, men det blev inte av. Istället blev det nu – för nedsatt pris! Vad tycker ni? Jag älskar dem!

Blommig klänning från Oyscho. (tveksam på stavningen. Har prob med den)

Har fått värsta cruchen på blommigt. Det ska vara blommigt, blommigt och mera blommigt!!! Denna klänning är bara att exempel på när blommigt är fantastiskt vackert. Tro mig – det ska bli mer. Oyscho har flera potentiella plagg – blommiga!


Ja, helgen är vacker & jag ska hem & käka apelsiner. Min värdmamma har köpt 2 säckar! & SOVA!!!!!!!!!
Får önska er en god helg. Ska försöka ta mig till Parque del Sol. En sak vet jag dock – det är chatt-tid på sönd kl 14.30 – så vill ni snacka med mig logga in på msn ellr facebook då. Sitter typ en timme då. Kommer med ett full-laddat batteri.  (ställer in om vädret blir för vidrigt)

 

Pussar från Sverige.

LATER.


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag byter gärna ;D

2010-01-22 @ 17:54:54
URL: http://eelinmagnusson.blogg.se/
Postat av: Anonym

EN äppelskrutt, jag lovar dig

2010-01-26 @ 21:52:51
Postat av: Lena

haha. FEL!

säger du den äppelskruttet också?

NEJ DET ÄPPELSKRUTTET.

dvs det är ett t-genus, alltså ETT ÄPPELSKRUTT.

säg inte att jag har fel för jag har kollat dem med ett gramatik-program!

2010-01-27 @ 14:44:13
URL: http://lenaispanien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0