Skolkatalogen:

Hej Bloggen!

 

Höll talet för sis idag. Gick helt OK. Filmades också, om jag vågar titta på det. Sådant är alltid lite halvt. Snackar med sis nu – du får höra talet i juli!

 

Var ute & sprang med Lisette & Domme. Inget mot dem nu, absolut icke – det var första gången de sprang. Snarare bra att de börjar – go girls, keep on! Hur som, fick det mig att inse hur vältränad all löpning har gjort mig. När de var tvungna att stanna kände jag inte ens av att jag sprungit (!) Ligger ett par månaders träning bakom det, men det är så värt det! Jag älskar att ha bra kondis! Hade det i nian, och sprang löpningsrundan bäst av alla tjejer, till och med snabbare än några killar… ah, gamla tider. Gamla minnen.
När tror ni jag tar milen? I Sverige om två månader?

 

Titta vad jag köpte igår (två saker) !!

Först; skolkatalogen!!


Snygg, huh? På framsidan syns skolan, den stora entrén och den nybyggda lekplatsen som småkas av småttingar och deras föräldrar. Kära skolkatalog… kära skolkatalog, alltid något spec, som ett litet orosmoment i läsåret; ”Ska jag lyckas” – bli bra på kortet, alltså. Allt hänger på det. Och låt mig säga att jag misslyckades stort.
SATAN, VAD VAR DET FÖR URUSEL FOTOGRAF; KUNDE HON INTE SAGT TILL MIG ATT JAG HADE TOTAL FEL HÅLNING?!? OCH TITTA VILKET MISSTAG HON GJORDE PÅ KLASSKORTET PÅ MIN KLASS, 2A (sista till er med katalog) man blir sur,sur sur!!
Men jag är snäll och lägger upp den fula bilden. Har lagt värre bilder här på bloggen:


Vad är det för min? Men mest av allt – vad är det för hållning?? Vad tänkte jag på?
Jag vet att bilden är äckligt ful, och du får garva hur mkt du vill, Laura. Du blev inte heller bra (men inget slår detta!) grät typ första gången jag såg skiten, men har lugnat ner mig nu och acc mitt öde. Ni behöver inte spela snälla; ”Nej, du är fin!” Då tar jag er för lögnare, för inte en normal människa kan tycka det där är en vacker bild.

Ny paljettjacka från Stradivarius (felstavat tror jag) Är du avundsjuk nu, Domme? Det borde du vara. Den är lite magiskt, tycker jag.

Rolig story bakom min nya partyjacka också. Såg den i Madrid, tyckte den var underbar och fell in love. Dock var den dyr. Såg den igår på REA med Lisette & Domme. Hade ingen köplust, gick hem och sov hela natten. Det är där vinken kommer – drömde att jorden höll på att gå under men det fanns bara en tanke i mitt huvud: shopping! (typiskt Lena)

Såg det som ett tecken, och gick snarast till affären. Nu är den min och jag älskar den. Perfekt till utekvällar i sommar. :)

 

Helgen:
Fredag: plugg.
Lördag: resa till Córdoba, utgång under natten.
Söndag: sova. Chatt-tid parque del sol kl 14.30 (logga in på msn! & facebook!) Ännu mer plugg.
Vet icke när nästa update kommer. Lovar att det vartfall blir på månd.

 

LATER.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0