Tillbaka i Spanien;

Hej Bloggen!

Nu är ja tillbaka i Spanien... sitter i skolan. Nu känns det okej. Men andra grejer var det innan jag åkte, eller dagen innan. Den var nog värst! Sov bara en timme den natten, och hela jag skrek; neeej, jag vill inte åka, jag vill vara i Sverige! Var lite för depp för att blogga, orkade inte mycket då. Ärligt, det är skönt att skolan, lektioner och vardagslivet rullar på. I längden hade det inte gått med ett "slö-liv" i Sverige, även om det är betydligt mer bekvämt. Nu är det stenhård plugg fram tills 29 jan då det är terminsslut. 

Dagen innan jag åkte stack jag med pappa till Malmö och bodde på hotell där. Flyget från Kastrup gick kl 09.00 vilket betydde att jag behövde vara där runt 07.00 tiden. Det skulle vara alldeles för risky att åka från K-stad (även om jag då ville missa flyget – eller att det stördades så jag fick vårdas på svenskt sjukhus – inte dö, alltså) desperat, jag vet. Kvällen i Malmö var trevlig – vi gick på bio och tittade på 2012. Shit, vilken film! Helt klart sevärd. Lång – men otroligt spännande tills sista minut. Klart, jag blev rädd. Kommer vår jord gå under år 2012, den 21 dec? Pappa skrattade bort allt som konspirationsteori, men han är emot allt som inte är stenhård fakta. Men jag blev rädd på riktigt. Tänk om vi bara har lite mindre än 2 år i livet kvar, allihopa av oss? För depp för att lägga ut pics från kvällen. De ska ligga & gro på USB minnet så kanske jag lägger ut dem när jag känner att den värsta spänningen släppt.


Resan igår jag bra. Åkte från Malmö stad runt halv sju. Incheckningen blev ingen trevlig överraskning – övervikt! Jag som tyckte jag packade bra, men det var att le & öppna väskan & besluta sig över vad som var mest oviktigt. Det var inte lätt – plötsligt tycktes jag komma på användningsområden till varenda litet föremål i resväskan. Som spikmatten – den klarade jag mig inte utan. Den stora glasskålen till min värdmamma fick lämnas i Sverige (tacka att mamma köpte 2 packet) & lite andra böcker – bland annat ett par dagböcker. Gick på 21 sedan, vilket accepterades. Pusta ut. Efter ett hemskt avsked av pappsen mötte jag Chris & Britta vid gaten, blev genast mycket lättare. Jag började tänka positivt. Kanske skall detta gå? Flygresan var 3h50min, & jag landade i Málaga runt 13.30. Vilken lycka det var att ta av sig kläderna! Innan vi landade, och vi hade hela Costa Del Sol under oss sken solen in, och det var den första solen på tre veckor. Hur mycket jag än saknar Sverige saknar jag inte solbristen. Standen & solen… jag  ska vara glad, jag är i Spanien & inte de svenska sibiriska temperaturen. Minusgrader; det är inte mänskligt. Jag föredrar 18 grader i jan.   

Idag har det ösregnat hela morgonen. Jag vaknade runt halv åtta av att det vräkte ner. Jag menar det – som om att män hällde en hink över hela Fuengirola. Åska dessutom, det mullrade och jag var ledsen ledsen över att behöva inledda denna vårtermin just denna blötta dag. Min värdmamma var snäll nog att köra både mig, Alicia & Nora till skolan. Men Alicia var blött, och Nora skämtade om att nu kan väl inte spanjorerna klaga över vattenbrist. Det är nästan översvämning, gatorna är nästan som floder. Inte roligt, och så här ska det vara i 2 månader enligt källan Chris. Han bor här sitt andra år, och enligt honom var det kallare förra hösten + att det regnade mer. Men två månader regn… då gäller det att ta en dag i taget. En dag med regn klara man, och sedan får man se varje dag som en ny dag så kan jag nog ta mig till sommarvärmen (mars!!) Tacka att jag har ett tiotal filmer att njuta av.

Två pics från när jag prec skulle landa i Málaga;


Flyget glider in över medelhavet. Utsikt över hela kusten. Det var riktigt vackert. På avstånd kan ni skymta lite av kusten, men allra bäst var det när vi kom över stranden – men kunde till och med se små små parasoll.


Málaga!!

Nu ska jag hem hem hem. Tacka att det inte regnar! Ska bli skönt att komma hem, dock vet jag inte om det blir sömn (det mest nödvändigaste rent fysiskt nu) kunde inte somna igår, var ledsen för att jag fortfarande kunde säga ”Idag har jag varit i Sverige”. Nödvändigt är att plugga stenhårt inför terminsavslutningen den 29 feb, idrottsuppstats. Sållar fakta online nu.

Ps.. mamma & sis kommer den 22 feb!!! Längtar redan. Räknade igår & det är bara 6½ vecka. Överlevnadsbart?

LATER.


Kommentarer
Postat av: jennifer gräll

sv: tack :D

2010-01-07 @ 14:20:12
URL: http://blondinjennifer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0