En fin eftermiddag med Amina;

Hej Bloggen!

 

Jag lever! Oroa er inte – och dessutom mår jag fint. Det är måndag och jag har planer hela veckan, vackra planer dessutom som gör mig varm i magen. Det kommer att bli en toppenfin vecka, dock börjar jag jobba nästa så då blir det mindre trevligt. Fick prec reda på att jag ska börja 07.00 på morgonen! Jisses! Hur ska jag klara detta när jag till och med tyckte att svenska skolans nio var ett morgonhelvete. Fortsättning följer nästa vecka…

 

Igår var jag med Amina under eftermiddagen. Det var riktigt trevligt och jag älskar hennes nya kortklippta frisyr även om jag inte tillhör kategorin ”modiga människor som klipper av sig håret” fast Amina klär i kortklippt. Det blev tedrickande och tjejsnack på högsta nivån. Vi la oss också ute på filten i solskenet och diskuterade studdsmatte-aktiviteter. Det var trevligt.

På fredag ska Amina dansa på Kristianstadsdagarna och då ska jag självklart ta mig in till stan för att titta på sötnosen. Det kommer att bli roligt!

Dricka Sangria och titta på fotboll i Spanien är uuuunderbart! Spanjorer och fotboll är en energibomb! Nu ska ju Spanien spela mot Tyskland på onsd och enligt pappsen kan det bli en tuff match. Som tur ska jag träffa Matilda då så jag slipper plåga mig själv med den bitande spänning det innebär att verkligen heja på ett lag och det är jag glad för. Det är bra, man ska distrahera sig själv, för stunden ta bort tankar som bara gör en frustrerad, göra någonting för att slippa tänka. Som i förmiddags då jag dammsög hela huset. Inte den roligaste morgonaktivitet kanske (dock roligare än att sopa gator!) men istället för att älta fick jag plågas av dammsugar-oljudet. Jag fick tänka på annat och nu lyssnar jag på dåliga låtar på spotify! Varför? Domme vet!

 

Hur som – idag åker jag till Helsingborg med pappa. Ingen update förrän imorgon kväll alltså. Ha det så fint fram till dess!

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0