Tennis är roligt;

Hej Bloggen!

 

Det var Kristinas fina idé att spela tennis och jag måste erkänna att jag till en början var skeptisk. Jag kan verkligen inte tennis! Har typ inte spelat det hela mitt liv. Jo, en gång med Amina när vi var runt 9 år men det slutade med att vi satt och glodde på dem som var duktiga på riktigt. I vilket fall bestämde jag mig för att joina Kristina – som ett möjlighet att prova något nytt. Och enligt Kristina själv var hon inte heller duktig (men jag måste påpeka att hon var betydligt duktigare än mig) Så vi tog oss in till tennisklubben i stan där man kan hyra en bana för hundralappen per timme. Och vad ska jag säga? Det var jättekul! Tiden bara flög i väg! Trodde verkligen inte att det skulle vara så pass roligt. Det kändes som att det gick bättre ju mer vi spelade, bollarna flög högre och servarna blev vackrare. Det var trevligt och förhoppningsviss spelar vi ytterligare någon dag nästa vecka.


Jag ville sitta i den höga stolen men den var blött.

Tennisklubben var snälla och lånade ut både racket och bollar

Så här kan det se ut när jag spelar


Tror det blir en lugn torsdag idag om jag inte träffar Kristina och det beror på vädret (som inte har varit så snällt under förmiddagen). Så idag har jag hittills inte gjort någonting, bara segat. Känns som att tröttheten börjar komma ikapp… men det skulle Amina tycka var bra. Hon pratar på msn att jag måste sova, och det måste jag – känner mig dock inte så pigg på att tänka på bebisar och fjärilar. Det skulle göra det svårare att sova… men nu hade det varit gott med lite kaffe innan jag fortsätter med städningen. Är inte så taggad på datorn faktiskt. Internet är bra för att keep update men jag har ingen lust att obsessa.

Ha en fin dag!


LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0