Bio-mys;

Hej Bloggen!

 

Fredagen var fin. Vi var ett gäng tjejer som drog till Miramar för att kolla in Sex and the City 2 (bion är billig här – bara 7 e) Det var mys och jag hade köpt äppelvatten som smakade saft. Jag var glad glad glad. Frågan är dock om den glädjen återstår nu. Jag är en jävla berg och dalbana just nu, vet varken ut eller in. Men hur mycket vill man veta, egentligen?`njää.. inte deppighet som gör mig ledsen. Jag vill tänka på helgen för den var fin! Solen sken och jag har inte pluggat ett smack; jag har inte behövt. Vet ni hur underbart det är? Jag må inte ha sommarlov som svennarna men jag är pluggfri och det är magi för mig så det räcker om blir över.

 

Jo, filmen – hur var den? Älskar ni Sex and the City kommer ni inte att bli besvikna. Vi snackar 2 timmars modekavalkad. Jag hade gåshud, fattar nu – gåshud. Kläderna var sagolika, de var magiska och man drömmer om att komma hem och schoops – man har Carries garderob. Och Samantha var fantastisk som alltid. En hel del härliga citat som fick det att knyta i magen av garv. På tal om scenen med vattenpipan blev jag riktigt sugen på att röka vattenpipa – ja, vattenpipa – så det gjorde jag på lördagen, bara vattenpipa.

Men det var dock en sak som jag inte gillade med filmen – det fanns inget problem i den, inget obesvarat dilemma som gnagde. Allt var harmoni, allt var sockersöt prinsses-lycka. Som tittare upplevde jag ingenting som drog handlingen framåt. Så det var mest, i 2 timmar, vackra kläder, Samanthas barnförbjudna kommentarer och äktenskaps-diskussioner. Så tyvärr, lite besvikelse fanns det. 2:an var inte alls lika magisk som 1:an. Den första filmen är se-om-matrial på högsta nivå. Tvåan räcker det med.

Först var vi ganska ensamma, men sedan kom ett par svenskor och satte sig bredvid oss. Och jag lovar – det var hemskt! Jag och Linda funderade om de seriöst var höga på något.

Så här glad är jag när jag ska på bio!

Biomys!

-          Linda, sluta förstöra alla bilder!!


Det var kul. Det var en fin fredag. Dessutom var mitt äpple-vatten mums mums. Jag får vissa pappa det när han kommer hit så vi kan köpa massor. Pappa kommer på lördag!!!

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0