Hace frío;

Hej Bloggen!

 

Idag är det torsdag och jag har kämpat mig till skolan. Har egentligen inga ”vettiga” lektioner. Den sista ”hela” dagen är imorgon med prov och redovisning och sedan vet jag inte vad som händer. Dock ska jag gå till skolan för att vara social och träffa alla innan det bär av till Svenneland. Men jag längtar att åka tillbaka, det gör jag verkligen. Ska ändå passa på att ha kul den sista tiden här i Spanien också. Det är bra att längta, absolut, men det är också viktigt att leva i nuet, idag, och göra det som finns just nu lika bra som man ser framtiden, den man längtar efter. Så det ska jag göra. Imorgon är det fredag och denna helg ska bli kanon för det har jag bestämt.

 

Igår hade jag planerat stranden, men vädret var blaj i byxan. Det var kallt – första gången jag hade långbyxa och kofta på veckor (det var ju omkring 37 grader förra veckan) Molnen har legat stora och feta över himmeln, inte ens en gnutta blått fick vi njuta av. Dessutom har det regnat, på kvällen vräkte det ner. Hoppas att väderguden är snällare nästa vecka då jag inte har mer plugg. Då ska jag sola! ;)

Så här fin var himlen idag. Så här snäll var väderguden. 

Är inte riktigt klar med svenskan, så den ska jag kirra idag. Å så är det fysikprov kl 09.00. Men de lyllosarna i Sverige får sommarlov. Jag gråter blod vid tanken på ytterligare en skolvecka. Jag vill också kunna stänga av väckarklockan, slippa gå vägen till skolan som jag nu går utan att tänka, jag vill ha sommarlov. 6 dagar kvar!

Ha en fin torsdag och så hoppas jag på lite roligheter så jag har något mer intressant att skriva än att jag längtar efter sommarlovet, ja, vem gör inte det? Haha

 

 LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0