Midsommar i Göteborg;

Hej Bloggen!

 

Jag är nästan precis uppstigen och sitter och sörplar mitt kaffe. Idag är det roligheter som gäller – jag ska nämligen åka till Göteborg! Riktigt roligt! Alle Balle, Lisette och Domme ska möta upp mig på tågstationen efter en tågresa på cirkus 4 timmar (det är därför jag laddar upp min ipod med låt efter låt – en möjlighet att slumra sig bort) Ikväll ska vi fira midsommar, tror vi ska grilla. Förhoppningsviss blir det ett år utan regn. Imorgon ska vi ut på kvällen/natten. Spännande eftersom att jag aldrig har varit ute i Sverige men jag betvivlar starkt på att det skulle slå utelivet i Spanien. Man har ju hört lite om dyra drinkar och tidiga stängningstimmar, att stänga tre: går det? Då börjar ju allt! Sedan så måste jag shoppa någon dag, absolut! Och om vädret tillåter så ska vi ligga på stranden! Detta kommer att bli grymt! Nu är det bara att kirra det sista. Det är alltid så mycket att tänka på innan man ska resa iväg. Tåget från K-stad går vartfall vid två, så jag har tid att koncentrera mig (och ladda mer musik!) Tar inte med mig laptopen. Kommer att ha internet i min ipod så hålla kontakten på fejjan kan jag göra. Kanske någon kort hälsning kan jag uppdatera bloggen med. Kommer hem till Kristianstad vid elva tiden på måndagen. Detta ska bli grymt!



Ha en härlig midsommar alla i vårt avlånga Sverige och njut av solen som för en gångs skull besöker oss. Ät obegränsade mängder jordgubbar men var däremot lite mer försiktiga med spriten. Tillsist får vi alla hålla tummarna att väderguden låter oss slippa regnet detta år även om jag måste erkänna att själva regnandet har blivit en tradition det också nästan. Jag vill ha solsken! Jag vill njuta av västkusten!

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0