Rubriklös;

Hej Bloggen!

 

Igår var det ”fest” i skolan. Det var någon form av avslutningsfest för gäststudenter och värdfamiljer. Min värdmamma var där! Men ärligt talat – det bästa var min klänning.(den är magisk!) Hade inte ett dugg kul. Satt bara där och kände mig allmänt seg. Jo, det bjöds på tapas (äckligt kött) och Sangria. Sangria är gott, men skolan kör på alkoholfritt och då är det inte lika gott. Skratta ni, men lena gillar sina procent (skämt!) har faktiskt inte druckit på ett tag, så säg inget! Alicia och Nora hade sina spanska vänner från ungdomshuset med sig och självklart var det trevligt att träffa dem även om jag inte kunde hålla någon djupare konversation med dem. Massa värdfamiljer var där också, ja, en brokig samling av spanjorer och svenskar. Och luften var ljummen, det var skönt efter ett par 40-gradersheta dagar. Jag lovar! Det har varit olidligt hett här, Sverige ter sig svalkande. Men jag stack ganska snabbt, efter 45 min smsade jag Lisette och gick hem till henne och Domme. De spelade kort och vi snackade. Lisettes syster och hennes kompis var där och de verkade trevliga. Kvällen slutade i fint sällskap och det var tur för jag fick detta sms från mamma just då:

 

”Mormors dikt som står i blomsteraffären* också infört: När jag tittar på himlen ser jag miljoner ögon, men vilka är dina, mormor/mamma? 
*Blomsteraffären är där alla dödsannonser sätts in i staden där min mormor bodde, Ruzemberok. 

Då grät jag. Då fick jag stöd. Tack för att ni finns. Utan er hade jag aldrig orkat mig genom detta.


Jag prec innan jag skulle gå hemifrån. Visst är klänningen fantastisk? Jag kärlekar den!


Nu inser jag hur galet fin du är i flätor, Nora!



Cassandra var också där! Titta hennes armband, jag har varit kär i det sedan första gången jag såg det. (det på vänsterarmen)


Sangria är mums!


Rebecca serverar Sangria


Gott tycker Alicia.


Idag kl 13.00 begravdes mormor. Jag var inne i kyrkan, tände ett ljus och tog en stund för mig själv då jag andades och mindes. Passade på att njuta av tystnaden.

Mina tankar är hos dig.

Jag saknar dig. Du är en vacker ängel. Du lever alltid inom mig.

<3

 

No more later, grandma<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0