Vid en sjö i Öjersjö;

Hej Bloggen!

 

Lördagen, midsommardagen, var en riktigt fin dag det också. Det var varmt i Götet, allting var stängt så det blev en dag skriven i seghetens tecken. Under dagstid, alltså. Dessutom hade vi en dålig lokaltrafiksdag och missade allt. De få gångerna vi lyckades komma med spårvagnen eller tåget ville vi öva lite på vår spanska. Speciellt på nattetid i tåget hem då vi sitter och säger ord som ”askos, gordos och feos” (slå upp ni som ej fattar) inga fula ord direkt, men inte kul att höra om sig själv. Vi sa det om ett par killar alltså, och de verkade fatta. Jo! på förmiddagen körde Lisette mig med moppen eftersom att jag aldrig åkt det innan (det är sant, har av ngn anledning inte blivit av bara) Det var kul att åka! Jag älskade känslan när vinden susade i håret och Lisette var en jättebra körare – jag kände mig inte det minsta rädd.

 

Vi tog bussen ut till Öjersjö och jag lovar – bara 20-25 min från Göteborg och vilken svenneidyll! Supergrönt, mysig sjö, gulblå flagga i var flaggstång – lantkänsla då den är som bäst. Jag säger bara – alle balles trädgård! Jag trivdes! Vi gick ner mot sjön där vi la oss och solade en stund och det var bara åh så kallt det är. Den svenska solen tar ingenting. Jag kommer att bli blek som alla svenskar (syftar spec på en tjej i den sista) Sedan drog vi hem till Alle balle och segade ännu mer innan det var hem till Lisette för att fixa sig för kvällen.  

Lite bilder från lördagen;

Så här snygg är jag när jag ska åka moppe

Den snygga chaffisen

Seg väntan på lokaltrafik

Jag och Lisette i spårvagnen

Bråttom till bussen!


Lunch i solskenet!

trivsamt

vid sjön i Öjersjö

jag och Lisette

svensk lantidyll

svensk lantidyll

på en sten vid en sjö

mys i alle balles vackra trädgård

datanörden. Nejdå… planeraren! Nu planerar vi natten, alltså.

Fina flickor


Riktigt trevlig dag var det och jag älskar alle balles hus! I like it, Alicia. Känns faktiskt lamt att vara i K-stad, jag kan inte prec påstå att jag bor i skåne-idyllen. Aja, skåne har sina sidor det också men inget slår götet. Sitter redan med kalendern och tittar på eventuella helger då jag kan åka ner. Har redan hittat 3 potentiella, får höra med tjejerna, måste ju till Liseberg och åka allt som jag och domme tummade på igår på spårvagnen. Nu verkar det som att solen lyser här i syd så jag ska kolla läget – sola? Ska verkligen försöka få lite städning gjort och sedan ska jag möta Kristina vid fyra!

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0