Musikalen!

Hej Bloggen!

 

Hade ett fantastiskt samtal på msn med matilda igår. Vi pratade om döden eftersom att båda förlorat våra mormödrar under året. Det var ett bra samtal, det gav mig både hopp och trygghet. Matilda förstår. Samtidigt gav det mig perspektiv – nu ska jag se framåt. Mormor skulle vilja att jag har kul, mår bra så det ska jag för hennes skull. Igår var jag visserligen hemma från skolan, men jag behövde det. Jag behövde få sova ut och sedan bara andas, smälta chocken. Nu är jag fylld av ny kraft. Det är bra.

 

Nu ska jag bringa lite glädje hitt till bloggen – bilderna från musikalen som jag har pratat om ett x-antal dagar nu. För i fredags – ja, det blev en riktigt lyckad musikaluppvisning. Alla var duktiga, vi var taggade och stämningen var fantastisk! Riktigt roligt var det och jag ångrar inte att jag var med på den. Här kommer bilder kryddade med musik och glädje;

Robin gjorde en fantastisk roll som tant och fick samtliga att skratta. Själv gapflabbar jag bara att se denna bild. Han var så söt i kjol ;)

Det bjöds på mer skratt när Sebastian var stålmannen.

Föreställningen börjar!

Jag dansar i ”Beat it”

Nora sjunger Queen´s ”Don´t stop me now” Hon gjorde det mycket bra + att det är en härlig låt!

Lucas gör sin ”sliskiga” min när han spelar spanjor. Shit vad mycket skratt det var innan han fick till det. Bilden är ultimat!

Disco-dans!

Mera disco-dans och Nora kör på bardisken.

Glädje och fest var temat i slutscenen.

Vi sjöng och dansade till Stevie Wonders ”for once in my life”

Ludwig spelar munspel!

När musikalen var slut var det blom-utdelning! En trevlig gest.

När musikalen var slut var det blom-utdelning! En trevlig gest.


Ikväll ska jag faktiskt på en liten ”fest” här på skolan, och så kommer en spansk artist med lite underhållning. Det ska nog bli trevligt – men det allra bästa är nog klänningen jag ska bära! Shit, jag längtar verkligen efter att ta på mig den. Den är magisk! Ni ska få se! Håller tummarna för en lyckad kväll så hörs vi imorgon.

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0