En behaglig onsdag;

Hej Bloggen!

 

Jag sitter och skriver framför skolans dator nu, en elevdator som jag fått låna hem. Grejen är den att sladden till min blåa älskling laddar inte. Man inser att man är ett barn av den moderna tiden när man inte kan överleva utan datorn. Teknologin, ni vet, har en för stor del av mitt liv. Hur ska jag annars kunna blogga och fixa med bilder? Skriva uppsatser och hålla kontakten med kära? Tacka att jag fick låna en dator av skolan! Men det är väldigt ovant att skriva och hitta allting, men så är det med nya datorer. Alla har ju sin unika touch och den blåa och jag var nära vänner. Men jag ska nog komma överens med vikarien också ;) Såg dessutom att photoshop fanns på skolans dator. Lycka! Är lite smått besatt av det programmet. Dock har denna dator en annan variant på det, en mycket svårare. Det är med nöd och näppe jag lyckas ändra färger på bilder men några mer avancerade funktioner är ännu omöjligt.

 

 Vilken behaglig onsdag. Först en timmes sovmorgon eftersom att jag inte skulle ha matteprov. En fysiklektion och sedan hem. Brygga kaffe och njuta. Läsa deckare (jisses vad jag ska läsa i sommar!) Trots att betygen sattes idag har jag tre grejer på fredag – fysikprov, retorik-sång och svenska bokpresentation. Men betygsmässigt känns det lugnt i samtliga kurser av dem så bara jag kirrar mig på fredag, sedan ingenting. Jag kan inte fatta det – plugg är över. Jisses vad mycket fritid jag kommer att ha näsa vecka! Har redan en väldigt sorglig novell i huvudet, så min ambition är att börja på den.


Jag imorse.


Pappa har varit på äventyr i Pécs i Ungern (tack för kortet – jag vad ledsen när jag fick det, hade haft en dålig dag och ja – det värmde faktiskt att få det, var oväntat. Du brukar ju resa, pappa. Antar att du verkligen gillade denna staden) du skriver ju (jag är en av få som kan läsa pappas handstil. Ena rektorn sa att det var omöjligt! – hur som, du skrev att det inte var så dåligt att vara i Pécs och det är

Ute är det kallt – men jag är ganska varm inombords. Det ska nog bli bra på något sätt. Det löser sig alltid.

Ikväll ska jag skriva svenska talet som jag ska hålla på fredag. Ha en fin onsdag! Och matilda – jag tar emot dina kyssar med glädje! Det var kul att prata med dig igår, att höra din röst!

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0