Fredagar är fina dagar;

Hej Bloggen!

 

Då var det lördag och med tungt hjärta konstaterar jag att väderguden inte är på min sida, trots att jag bett så snällt. Nej, regn regn regn både igår & idag. Så fyra gånger denna vecka – fattas bara regn imorgon också. Mamma och sis hade minst sagt tur, sportlovsveckan innebar 4 dagars solsken. Det kallas magi! Såg på fb att det har varit solsken i Sverige! I SVERGIGE?!? Vad är detta? Solen skiner i Sibirien, men inte här? :O Nej, jag tror väderguden har vänt upp och ner på världen, han har förlorat sitt förstånd. Han får väl ta & rycka upp sig och inse faktum; nu är det Funkans tur att få en guldgul och varm sol. Jag saknar stranden!

Så, lördagen tillbringades på gymmet. Okej, självklart inte hela dagen, utan 1 timme bland olika redskap. Det gick bra. Men för mig kändes det lite som hela dagen eftersom att jag vaknade sent. Men finns det något underbarare än att sova hela förmiddagen. Jag drömde en blaj i byxan dröm om min skola på högstadiet. Shit, jag minns fortfarande exakt hur det såg ut även om det var evighetersevighet sedan jag var där.

 

Igår var det som sagt utgång som gällde! Me gusta! Dock vräkte regnet ner, men det kändes surt att inge gå ut, man hade ju fixat sig och var taggad. Så det blev att springa i regnet. Kvällen blev halvlyckad. Vi dansade, och Nora blabladae spanska som en spanjorska, och jag satt som ett fån. Sedan var jag för blyg inför ett par snygga norrmän. Var är modet när man behöver det? Aja, nästa vecka…

Blev inte så mycket pics; kameran har inte högsta prio prec.


Jag. Taggad för utgång.

Älskar min blommiga kavaj!

Alicia & Nora på väg till Foreplay i ovädret.

Kan berätta att det klarnade upp senare, och det kom en hel del folk. Vid tre var det smockat inne på Foreplay. Men det var dock Sverige-varning kallt hela kvällen. Var rädd för att jag skulle omvandlas till en isbit eller någonting och tvingas tillbringa sommaren i en frys.

Dansa! Dansa! Dansa!

Nora var asduktigt. Hon dansade nästan hela tiden, and she knows the moves. Själv känner jag mig som ett fån bredvid henne. & Linda är inte så dåligt hon heller. Älskar hennes klänning! Så finns det tjejer som Alicia som ska rycka i dragkedjan… men det är kul att titta på, det är det.


Ikväll vet jag icke hur det blir. Men antar att jag kör en hemmakväll. Har en apbra bok som väntar på mig, ”Trollkarlen från Lublin” av Singer (tackar pappa för tipsen!) och filmen ”Bedtime storie” ligger på datorn. Det kan bli skönt i alla fall.

Ha en fin lördag (och söndag)!

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0