Shopping är en liten glädjekick i eländet;

Hej Bloggen!

 

Efter 10 fantastiska dagar ledighet är jag återigen tillbaka på skolan. Ärligt känns det nja. Får väl keep on till sverige-resan. Bara 3½ skolvecka, vilket känns överlevnadsbart. Men om varje dag blir som dagen idag vet jag inte det. Jag är farligt trött, jag är trött så jag darrar! Det känns minst sagt som att jag skulle kunna sova ett par dygn nu.

 

Igår var ingen rolig dag. Först missade jag tåget till Benalmadena efter en hel morgons suckande över hur trött jag var. Sedan började jag blöda näsblod. När jag berättade det för min värdmamma blev hon seriöst orolig. Packade på mig med servetter, men det känns OK. Jag är ändå relativt lugn när det blöder. Två gånger blödde jag – sista gången när jag skulle duscha på kvällen, & då kunde man se bloddroppar över hela badrumsgolvet. Fick stoppa upp papper i näsan, valrossvarning där!

 

 

& så var det ALICIAS FÖDELSEDAG IGÅR!!! GRATTIS GRATTIS GRATTIS!

Ska firas med utgång när Lisette & Domme återvänder till Spanien. (De är i Sverige, & kommer hit på söndag!)

Återigen; grattis! 

Idag blir det lite pics från förra veckans shopping med sis. Hade faktiskt sparat en del från studiebidraget, och det var värt det. Otroligt kul att springa med massa shoppingspåsar på Miramar med systeryster. Hon fick dessutom vara med om ett lite småpinsamt ögonblick – betala med ett tomt kort. Hon var inte glader, sur som en citron fick hon låna pengar av mamma.


Lycka! Garva, men det är en story så typsikt lena att till & med jag garvar. Jag ser tröjan – köper den inte, och går månader och gräver mig över det. Ser till & med tjejer iklädd den och blir dvärgen surer. Sedan hittar jag den – bubblar av lycka – men köper nästan den inte igen (fattar ej varför) blir övertalad av mammsen, och här är den!


Zoobesöket fick mig verkligen sugen på leopard; finns det något mönster mer classic? Denna sjal är lagom allt, och jag älskar den! Kan också avslöja att jag var tvungen att fråga ett par spanjorskor innan, och göra bort mig lite till. Men det är det värt, nu ska jag vara leoo…grrr…!

Den mest fantastiska tröjan just nu, från Bershka.

& den mest fantastiska kjolen just nu. Zara… tror jag dör lite varje gång jag ser den… looove…

Det är omöjligt att vara glad nu. Mission impossible… vill inte gå på några detaljer, men låt säga att jag misslyckad med allt, ALLT! & så är det matteprov imorgon, världens segaste helg då alla är bortresta… och jag orkar inte mer…orkar inte mer.

Ikväll bär det av mot gymmet. Ska gå på något pass som heter ”airbox”. Utifrån namnet låter det som att jag ska boxas i luften. Aja, kan bli intressant…

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0