På svensk mark;

Hej Bloggen!

 

JAG ÄR I SVERIGE? Kan ni fatta det? Jag kan det knappt. Känns overkligt, även om det också känns som man aldrig varit borta. Det är blandade känslor, men kan iaf säga att det känns mycket mycket bra. Träffa alla, bara vara här och njuta av Sverige och det som är svenskt… och självklart – internet. Ska passa på att ladda ner film/musik och njuta av att kunna vara online mkt mer än vanligviss.


Resan gick bra. Självklart är det jobbigt – stress, svett och spring spring spring. Hitta rätt terminal. Hamnade i terminal 3 – den nya – stor skillnad kan jag lova. Väldigt modernt och påminnande om kastrup, faktiskt. Och ”nya” flygplatser är inte roliga, särskild då jag uppenbarligen var den enda från tåget som skulle till den terminalen, alla andra svängde in i gamla T2, men antar att många gick fel eftersom att cirka hälften av flygen gick just från moderna trean. Men det gick bra – förrutom att det var en riktig utmaning att hitta vatten när man väl kommit in genom säkerhetskontrollen; jag menar – vatten?!? Dyrt godis finns överallt, men casual vatten är impossible.

 

Flyget var 45 min tidig, men eftersom att min resväska var i princip sist så jämnade det ut sig. Flygresan var en harmonisk melodi; jag åt jordgubbar och läste deckare. Skulle köpa dyrt kaffe för 25:- , men de tog ej emot visa + euro-mynt. De kör den nationalistiska stilen med endast danska kronor, så de bjöd på kaffet. Mycket bra, för det var illasmakande blask och verkligen inte värt det höga priset.

Kom hem runt halv sju, & kvällen har tillbringats framför dator & tele. Mys!

Packa är inte kul, men det är garanterat roligare med en glädjekick i kroppen. Blaj var dock oron för övervikt = sammanlagt blev det bara 16 kg. Marginal, alltså.

Köpte typisk spanskt tortilla de patatas till familjen; som ska lagas imorgon. Ska bli spännande att se om det uppskattas eller icke…

Morgonkaffe är sötsak.

En glad lena prec innan jag skulle lämna spanien för sverige… sista kaffe-slurken bara så blir det ultimatum.

Jag fattar inte varför ingen annan skulle till trean, jag menar ju – många flyg gick därifrån. Men har rullar jag i alla fall fram ensam med min stora väska med en liten klump oro i brösten. Men det var jag som hade rätt och inte mannen som sa till mig att jag gick fel! Smile, alltså

Flygplansspaning kan vara kul kul

Hejdå Spanien!

Up in the air!

Första synen av svensk mark – Malmö stad.

Ser ni turning torso?

Lycka.

Hemma i ett 6 gradigt Kristianstad.

 

Imorgon blir det plugg på förmiddagen, och på eftermiddagen ska jag träffa Kristina, mycket mycket trevligt.

Men jag ska plugga. Klockan är för mycket nu – men det spelar ingen roll, jag måste hålla på flitigheten, måste.

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0