Svenska Skolans orienteringsdag;

Hej Bloggen!

 

Igår var det ingen bra dag. Det var Svenska Skolans orienteringsdag och nu vet jag att jag inte kan orientera, resultatet var illa att det är skrämmande. Jag orienterade med Domme och det var lycka – jag resonerar så att jag hellre accepterar det lägsta betyget men kommer hem med livet i behåll. Jag är seriös – hade jag varit ensam är risken stor att jag än hade villat omkring i Spaniens ödeskogar. Frågan i mitt huvud när jag med vånda klev på bussen igår var ”ska två orienteringsdårar klara detta? Två hjärnor – leder det någonstans? Eller är dum + dum = dummare? Upp till bevis!

 

Dagen gick fel från början. Lärarna hade redan skrivit upp listor med startordningen – varje minut släpptes en orienterare ut i skogens mörker. Problemet var uppenbart – Domme & Lisette skulle båda starta ½ timme innan mig. Jag hade panik och läraren var stenhård – inget byte! Seriöst, jag var hysterisk just då. Detta innebar att jag skulle springa själv. Att jag skulle virra omkring bland myror i 1 timme och 15 minuter med en papperslapp som inte säger mig mer än en bok på kinesiska. Vad skulle jag göra? Jag kunde inte acceptera detta – det skulle vara en kris i farlig hög nivå. Nej, jag sprang iväg med Domme & Lisette i alla fall. Det gick bra. Visst vi virrade omkring, hittade knappt några kontroller – virrade omkring lite mer (27:an var ett problem) tills vi med stora feta smajl kom in i mål 75 minuter senare. Min glädje var att det var över – för jag kan inte orientera. Den bittra kakan har jag fått smaka på idag – nu räcker det, tack. För att fira att dagen var över blev det lite anis på kvällen hos Lisette & Domme – och det är inte bittert!


Säger mig läskigt lite. Bara massa konstiga cirklar och färger!


Domme har fullt upp att orientera med sin påse.

Lisette var sjukt duktig! Var riktigt imponerad på henne. Du var bäst, Lisette! Jag ber om ursäkt åt min & Dommes virrighet. Ta åt dig äran!


– Fota mig här, Domme! Vill visa att jag kan hitta en kontroll!

Jag i skogen.

Och jag fortsätter att virra omkring.

Tittar ni riktigt noga på bildens vänstra sida ser ni tecken på civilisation.

Aja – nu är helgen här & sista nationella i engelska är avklarad – läsnings och hörförståelse. Riktigt skönt

Har ingen aning om vad som sker ikväll – jag får ta det som det kommer.

Men imorgon blir det först ett förmiddagspass på gymmet. Någonting som kallas ”body tone” ingen aning om vad det innebär men Emma brukar gå på det. Sedan blir det, beroende på väder, stranden. Senare på kvällen shopping och på natten utgång. Heeey – vilken dunderlördag!

Ha en fin helg!

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0