Lördagsnatt;

Hej Bloggen!

 

Det har varit en helt OK helg förrutom gårdagen då jag var bakis och regn regn regn. Sedan drabbades jag av barnskrik – jisses, finns det något värre än en dunkade huvud och barngråt?

 

I fredags tog jag det lugnt. Var galet trött efter 2 nätters sömnbrist. Ja, jag gick nästan in i en vägg (bokstavligt) på väg hem från skolan. Väl hemma var det sömn och när jag vaknade visste jag inte vilken dag det var men att det var ljust ute. Fick seriöst panik och trodde att jag försovit mig till skolan så det var rena lyckan att inse att det bara var fredag. På kvällen tittade jag på en dålig film – my sister´s keeper- så dålig att jag stängde av efter 37,5 minuter – så jag passar på att varna alla för den. Blev tidigt i säng och cirka 10 timmars njutningsfylld sömn.

 

Lördagen var en solig saga. Det blev stranden och att njuta av solen. På kvällen bar det av till Miramar för shopping (jag ska vissa sen) innan det sedan var dags för utgång! Riktigt trevlig kväll! Förfest hos Lisette och Domme tillsammans med Hanna och Emma. Vi pratade om framtiden (hanna ska till USA; hur kul verkar inte det vara?) och lekte lekar. Runt 01.00 gick vi till Foreplay, efter att Lisette & Domme vänt upp och ner på hela lägenhet i jakt på sina nycklar. På forplay mötte vi killarna, Alicia och Nora. Blev lite dans inne på foreplay. Senare mötte vi några Göteborgare som var på klassresa här. De var väldigt trevliga och vi pratade lite med dem utanför Foreplay. Några hade varit gäststudenter förra året så det var alldeles extra kul att utbyta erfarenheter med dem.

Blev sent i säng den natten - men en riktigt fin lördag!

Några pics;


Jag taggad för utgång!

”Rom-apelsin” drinken som jag doppade korv och ägg i. Vet inte varför; tyckte bara det var roligt.

Lisette & Domme.

Sjukt rolig bild!

Ingången till Foreplay.

Ohh… biffig vakt där :P

Han ville vara med på kort! :D

Mycket folk har samlats vid parken.

Trevligt utanför Foreplay.

Nora ser väldigt, väldigt förnöjd ut!

Haha, ja det var en trevlig helg men nu är jag tillbaka i skolan. Det är att le och vara glad och genomlida ytterligare en vecka. Idag regnar det och är allmänt tråkväder. Enligt några klasskamrater så ska det vara dåligt väder den kommande veckan. Aja… bara 1 månad innan betygen sätts och därmed bara 1 månad med plugg – ganska mkt men friheten efteråt är värt allt. Då måste det vara solsken så jag kan steka steka och ta det lugnt varje dag. Jag säger bara: SOVMORGON!  Idag är det dessutom gympa. Hemskt. Jag njuter dock vid tanken på att det är sista månanden i mitt liv med skolidrott. Måste fira det på något sätt – inte att jag slutar tvåan utan att jag slutar med skolgympan. Men för min del är det en större lycka- faktiskt. Annars vankas det plugg eftersom att jag har spanskaprov på torsd. Ja, spanska dåtidsformer är inte heller hallelujah-moment. Och så blir det spinning ikväll!                                                                                                              

Ha en fin måndag allihopa!

Mamma – kan du be pappa ringa. Det är viktigt. 

                                                                 
LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0