Bilder från en roligare helg;

Hej Bloggen!

 

Har slutat för veckan och är jäkligt trött efter en alltför sömnlös natt. Drömde inte roligt heller. Det enda ljusa just nu är att jag ska hem!! Skönt. Tror att jag ska ta en siesta.

 

Datorn blev bajs igår när jag skulle uppdatera. Förutom att det är krångel med mitt datorbatteri mår jag ganska bra. Snackade med min sis för någon dag sedan och den tjejen vet hur hon ska lägga upp orden för att göra mig orolig. Hon vet mina svaga punkter och vart hon ska sticka svärdet. Men det ska nog gå bra, om tre veckor kommer jag till kalla (och snöiga!) Sverige och då ska jag vara social med världens bästa syster! Lyssnade förresten också på den låten som hon tipsade mig om, den fick henne att tänka på mig och honom. Åh, vad den tjejen känner mig! Sådana låtar borde man inte lyssna på i skolan. Minnen väcks och man vill bara hem och torka tårarna. Dock var det gårdag och jag vill att det ska vara gårdag. Nu vill jag ha nya minnen och upplevelser men ändå. Det var en vacker tid och det gör ont.
Sak samma… äventyr väntar runt hörnet och jag vill inte låsa mig kring något som inte leder mig någonstans. Men tack för låttipset, laura! Kom gärna med fler!

Hörde förresten att det har snöat och varit mycket kallt i Sverige – kommer jag att överleva när jag landar på svensk mark och precis tre veckor? (galet!) Jag har köpt en halsduk som jag ska hålla hårt kring; och kanske kan någon vänlig själ låna ut vantar till mig – jag vill cykla oavsett temperatur (säger jag nu!) nej, jisses vad jag längtar! Elva dagar kan man ta minusgrader, vad spelar det för roll när jag är i Sverige?

Visste ni att jag inte upplevt riktig Sverige-kyla sedan december förra året. Ja, jag har faktiskt glömt hur den känns. Spännande med en reminder!

 

Igår hade gymnaietreorna spexfoto. Temat var ballonger. Vi blåste upp ett hav av ballonger som vi omringade oss med när fotot togs. Jag kan lova att skolan var oerhört stämningsfull när den var fyllt av ballonger av alla de färger. Dock var lukten mindre trevlig – den starka gummistanken får mig nästan att kräkas. Värst var det när alla ballonger var smällda. Hur som – hoppas på ett bra resultat. Hade ett par överblivna ballonger kvar. De har jag blåst upp hemma och de får nu förgylla mitt ganska tråkiga rum med lite kalaskänsla. Kameran var med så bilder kommer på måndag!

Söte.


Såhär tillbringar vi våra helgkvällar – det bästa av två världar!

Lenis.

Jag: VAA?? Störtskön min! Lisette får vara söt bredvid.

Dansa på soffan är roligt, roligt, roligt!

Men att dansa på golvet och dessutom peka är minst lika roligt!

Ytterligare en bild där jag pekar – en gest som jag verkar gilla.


Och här tigger jag en puss

Jag och Lisette gillar att hitta på egna danser – det blir roligast då.


”The hands up in the air!”

Närbild.

Jag & Domme.

 

Varför var förra helgen roligare än den som kommer? För imorgon ska jag skriva högskoleprovet! Kan det bli rolig när man ska tillbringa en lördag med provskrivning och att man därför missar en rolig partaj-kväll! Nej, jäklar vilken ångest jag har över det. Är verkligen ledsen för att behöva gå och natta tidigt och stiga upp tidigt en lördag. Men provet ska skrivas och jag hoppas det går så bra som möjligt. Har hört att de flesta får dåligt första gången. Ni får hålla tummarna för mig! Men ska hem till L&D en stund på kvällen – jag vill inte vara socialt död hela dagen! På lördagkväll ska jag va med dem i alla fall. Om det blir utgång eller inte får vi se! Jag röstar på det men jag kan inte gå ut ensam heller. Men om det inte blir något får jag väl se det som en lugn helg – sådant behövs också. Sedan kommer alleballe och nora och inte ska vi ta det lugnt när de är här. Jag känner nästan att jag borde ta det lugnt kanske, inte något jag varit duktig på den senaste tiden!

Jag uppdaterar på måndag – fram till dess önskar jag er alla en trevlig helg och en särskild lycka till hälsning till alla dem som ska kämpa med högskoleprovet på lördag!

 

LATER


Kommentarer
Postat av: Johan

Åhh Heej det var jätte länge sedan jag var inne på din blogg!!! Du bor kvar i spanien än?? Tipsa gärna om min blogg!!!

2010-10-23 @ 20:26:23
URL: http://jojjestoltz.blogg.se/
Postat av: Lisette

Lena, Kan du ta bort bilden dar man ser mina trosor?!?! Och bilden dar du och jag dansar pa soffan:P

2010-10-24 @ 17:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0