Ett färgglatt ballonghav;

Hej Bloggen!

Denna helg har utan tvekat varit den tråkigaste någonsin i Spanien. Jag har inte gjort någonting – och ni anar inte vilken panik jag har haft över det – sitta och göra ingenting en fredag, sådant händer inte!! Och även om jag försökte tänka optimistiskt gick det inte, jag ville inte sitta ensam hemma. Värst var det på fredagen då alla pratade om att de skulle ut och hur grymt kul de skulle ha när jag skulle hem och lägga mig. Hade en obehaglig känsla av att jag nu skulle missa en massa (när Lisette på lördagen berättade att så inte var fallet var jag riktigt lättad – förr har det känts som att just de gånger jag är hemma är de nätter då allting händer) Det var hemskt när klockan var nio på kvällen och jag hade ingenting att göra – blev galen av urtråkighet. Usch, det var ingen rolig kväll, usch och fy!  Nästa helg blir det dock andra bullar – halloween med AlleBalle och Nora!! JAAA!!  Längtar redan men har en hel skolvecka framför mig. Kommer jag att orka?

 

På lördagen skrev jag högskoleprovet 09.00 – 16.00. Det var inte det minsta roligt och att spendera en hel lördag på skolan – sådant händer inte heller! I vilket fall gick provet mycket dåligt och jag tror inte jag vill kolla på mitt resultat när det kommer om fyra veckor. Visst att det sägs att det går dåligt första gången – men ändå! Kände mig inte alls beredd på uppgifterna – nästan så att de kom som en chock. Speciellt matte/logikdelen där man fick en frågeställning och skulle, utifrån två faktagivande påståenden, besvara på om frågeställningen gick att lösa eller inte. Sådana här frågor är man inte van vid eftersom att det är vanligare, i skolan, att man ska lösa uppgiften direkt. Alltså rör det sig om ett helt annat tänk. Läsdelen var jobbig – så mycket text. Jag fick ströläsa de delar som var väsentliga för frågorna – annars hinner man omöjligt klart på de ynka 50 minuterna. Ord och statistikdelen var de två lättaste. Skönt att det är över och det var absolut en lärdom. Bra att skriva ett par gånger så man kan få ett bättre resultat; tror jag ska skriva om det i vår och då vet jag nästan att det kommer gå bättre på mattedelen – då är jag förberedd på ett helt annat sätt.

 

Och här kommer de utlovade bilderna från klassens spexfoto i torsdags – ett färgglatt hav av ballonger! (lukten, hjälp!) Tror aldrig att jag sett så många ballonger samtidigt i mitt liv. Kul var det och nu får vi hålla tummarna på ett bra resultat!


Här blåses det ballonger!


Jag, Domme och våra ballonger.

Detta var faktiskt första gången i mitt liv som jag lyckades knyta om ballongen. Antar att det berodde på att jag inte hade någon pappa som kunde hjälpa mig (han är expert på det området!) Jag var väldigt stolt och ville visa resultatet till alla.


En söt bild på Klara när det smälles ballonger. Vilket oljud!

Här smälles det ballonger efter att spexfotot var taget.


Lisette är duktig och pluggar engelska.

Dock kan jag inte impa med en lika fin bild på mig. Jag kan säga så att jag var väldigt pratig och fnissig den lektionen – men det var en så rolig torsdag. En väldigt fnissig torsdag…

 

En skolvecka innan halloween! Nu kämpar jag på och sedan blir det roligt roligt roligt!

2,5 vecka till Sverigeresan!

Lite tidigt i skolan men ska hem å slöa lite till innan det är dags för spanskaprov. Och nej, jag är inte taggad för det.

 

LATER


Kommentarer
Postat av: Johan

Hehe allt är ok med mig också =)

2010-10-25 @ 15:43:15
URL: http://jojjestoltz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0