¡Feria!

Hej Bloggen!

 

Jättekul, verkligen, att få reda på två prov/tester. Bara biologi (cellblaj) nästa vecka och en massa spanska verb i olika former måndagen därpå. Jag är trött på skolan – och det är bara oktober! Hjälp, en hel evighet till studenten!

 

I måndags var jag på ferian (som för övrigt tog slut igår) tillsammans med Linda, Lisette och Domme. Vi passade på att gå när vi var lediga på tisdagen. Dessutom var det ”barnens dag” vilket innebär halva priset på åkattraktionerna. Jag och Domme åkte en rolig karusell, snurr upp och ner! Dock satt Dommes säkerhetsgrejs löst, så hon var lite orolig. Förståeligt, det hade jag också varit. Jag kommer ihåg killebom i somras när jag och Matilda skulle åka en karusell, vi trodde den skulle börja innan vi fått på oss vårt säkerhetsgrejs. Jisses vad mitt hjärta dunkade till där, inte kul! Men för båda mig och Domme gick det bra. Jag skrattade mycket och Lisette var en utmärkt fotograf. Jag älskar sportfunkionen på min nya kamera, då man även kan fota föremål i rörelse med ett skarpt resultat. Sedan kom armbandsförsäljaren så det blev ett fynd! Vi gick hem ganska tidigt efter att gått in på ett fik. Trevlig kväll! Nu när ferian är slut får man hoppas att det är mer folk ute på fredag, var ju väldigt, väldigt lite i fredags. Vi såg inte ens en enda svensk! Ojoj! Hur som – på fredag blir det utgång, tagg för det!

 

Igår var vi lediga, nationaldag här. Jag sov, pluggade fysik, pratade i tele med pappsen, shoppade en superduper fin tjocketröja (ska visa) var duktig och kom ihåg batterier till miniräknaren i rätt storlek (ett mirakel!) (hur ska jag annars kunna plugga fysik? :P) På kvällen var jag hos L & D och tittade på filmen The slackers. Rolig film! Skrattade riktigt mycket! Berättade också om min dröm, helt sjukt! Drömde om att jag sa i drömmen att jag drömde, typ ”så här kan jag inte drömma, jag måste drömma något annat!” och sedan blev det något annat. Har ni varit med om något liknande? Helt sjukt! Fast jag gillar mina crazy drömmar, de är alltid så underhållande.

Vackra ljus på ferian.

Jag på ferian


Fotografen Domme!


Jag & Domme på ferian


Jag och Domme åker karusell!

Här tror jag att vi undersöker dommes säkerhetsgrejs

Underifrån också!

Sen – film hos L & D! Älskar deras TV!

Sedan fick detta söta armband för euro-myntet följa med hem från ferian.


Åh, jag är verkligen bäst på att glömma!
I måndags tog jag ändå rekordet! Handlade på mercadona efter skolan.

Kassörskan: 17 euro, tack!

Jag börjar rota runt i min handväska som är fullsmockad av alla de saker som kan vara ”bra att ha” men ajaj, ingen plånbok. Jag hade lyft fram min glömska sida – plånboken låg hemma! Riktigt, riktigt pinsamt att säga ”oj, jag har glömt mina pengar hemma” och sedan gå hem för att återvända. Usch! Men handlar man 2 ggr veckan så tänkte jag att det faktiskt borde hända för eller senare. Aldrig igen! Idag glömde jag mina skolböcker hemma (nedpackade i en Bershka-påse- hur kan man?) 5 min innan jag börjar måste jag svänga hem och hämta dem. Jättekul, verkligen. Måste väcka min hjärna – finns det något bättre sätt en trigonometri? Nej, det är svårslaget så jag går nog hem och slår upp matteboken. Ha en underbar onsdag!  

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0